به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر 'سید علیرضا مرندی' پنجشنبه در پنجمین همایش ملی «قرآن، عترت و سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: انجمن فعالان قرآنی از سال گذشته فعالیت خود را در دانشگاه های علوم پزشکی آغاز کردند و کانون های قرآنی دانشجویی نیز در این دانشگاه ها تشکیل خواهد شد.
وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری افزود: مسئولان در وزارتخانه و دانشگاه ها تسهیل گر هستند و امید می رود با ساماندهی و نهادینه کردن فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی به عنوان پیش شرط توسعه و اجرای برنامه های متفاوتی در حوزه آموزشی و قرآن پژوهی در سال های آینده بتوانیم به هدف های مورد نظر در دانشگاه ها دست یابیم.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات و حتی سیاست های کلی علم و فناوری نیز به موضوع مهم اسلامی شدن دانشگاه ها تاکید داشتند اما آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
او با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در سایه پشتیبانی مردم انقلابی ایران عنوان کرد: استادان و دانشجویان باید بر اساس موازین محکم اعتقادی انتخاب شوند تا کارها در رضای خدا انجام شود و اگر پیش تر به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب عمل می شد، امروز شاهد برخی مسائل و کاستی ها نبودیم.
مرندی اضافه کرد: گرچه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزاران مشکل و گرفتاری دارد اما به هر روی این مهم و آموزش بر عهده وزاتخانه نیز می باشد و با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی، وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی می توان گام های موثری برای ترویج علوم قرآنی برداشت.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز با بیان اینکه قرآن کریم در کشور جدی گرفته نشده و مهجور مانده، بر بهره برداری کامل و عملیاتی از آیات به جای استفاده تشریفاتی از قرآن کریم تاکید کرد.
حجت الاسلام 'محسن قرائتی' با قدردانی از تلاش های گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی کشور در ترویج کلام الله مجید، از آنان خواست یکی از مفسران قرآن را به عضویت این گروه درآورده و با پرهیز از جهت گیری های سیاسی در راه گسترش این کتاب الهی گام بردارند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان نیز در این همایش با تاکید بر تدوین کتاب فقه پزشکی عنوان کرد: گرچه پژوهشی هایی در این زمینه صورت گرفته اما کفایت نمی کند و در این زمینه خلاء وجود دارد؛ این امر نشان دهنده ضرورت شناسایی سرمایه ها، آسیب ها و کمبودها در بخش درمان است.
آیت الله 'عبدالنبی نمازی' با توصیه به رعایت بیش از پیش اخلاق در درمان بیماران به پزشکان افزود: کتاب اخلاق پزشکی در کشور باید تدوین شده و خوردنی ها و آشامیدنی ها در اسلام نیز مستندسازی شود.
پنجمین همایش «قرآن، عترت و سلامت» با موضوع راهکارهای ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حال برگزاری است.
تکریم از برترین های قرآنی جامعه پزشکی، برگزاری محافل قرآنی، آسیب شناسی طرح ها و مقاله های علمی، قرآن پژوهی و طب، بررسی نقش سازمان های نظام سلامت در ترویج فرهنگ قرآن و عترت در بین جامعه پزشکی از جمله برنامه های این همایش 2 روزه می باشد.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.