اوایل آبان ماه سال جاری مادر باردار 28 ساله ای پس از انجام زایمان طبیعی درزایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ساری ، جان باخت .
بیمارستان در بررسی اولیه علت مرگ این مادر بارداررا بیماری قلبی اعلام کرد، ولی با شکایت خانواده این بیمار، پرونده برای بررسی قصور احتمالی پزشکی وارد مرحله بررسی شد.
دکتر قاسم جان بابایی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود : دانشگاه علوم پزشکی به عنوان ناظر بر کارکرد بیمارستان ها و مراکز دولتی استان به وظایف خود در این زمینه عمل کرد.
وی اضافه کرد : پرونده پس از طی مراحل بررسی در پزشکی قانونی درصورت نیاز برای برخورد با متخلفان احتمالی به دستگاه قضایی ارسال می شود.
وی اظهارداشت : در تمام بیمارستان های این استان کمیته بررسی مرگ بیماران تشکیل شد و این گروه تمام مراحل درمانی بیماران به خصوص بیمارانی که در این مراکز فوت می شوند را مورد بررسی قرار می دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که این گروه چنانچه قصوری را از بخش های بیمارستانی در مرگ بیماران و یا سایر معالج مشاهده کنند، با شکایت خصوصی پرونده را بررسی , برای برخورد احتمالی به نظام پزشکی ارسال می کنند.
به گفته وی در چند سال اخیر مرگ بیماران در بیمارستان های دولتی مازندران کاهش چشمگیری داشته و در کاهش مرگ مادران باردار نیز دانشگاه علوم پزشکی مازندران رتبه برتر را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب کرد.
رئیس هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مازندران گفت که پرونده مرگ مادر باردار ساروی به نظام پزشکی این استان تحویل شد.
دکترمجیدرضا شیخ رضایی درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود : پرونده تحت عنوان قصور پزشکی در هیات بدوی نظام پزشکی در دست بررسی است و پس از ادای توضیح از سوی پزشک معالج و مشاوران پزشکی نتایج اعلام می شود.
وی زمان دقیقی برای تکمیل این پرونده و یا احتمال ارسال آن به محاکم قضایی نداشته است.
استان مازندران دارای 23 بیمارستان دولتی با حدود سه هزار تخت بیمارستانی است.
خبرنگار: فلاحتی * * انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.