به گزارش خبرنگار ایرنا علی کورانی فر روز یکشنبه در کارگاه تخصصی پیشگیری از آسیب های اجتماعی که در محل هتل زاگرس بروجرد برگزار شد افزود: جامعه سالم از اهداف متعالی دین اسلام است که نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به آن توجه ویژه ای دارد.
به گفته وی برای سالم سازی جامعه و پیشگیری عملی از آسیب های اجتماعی که با پیشرفت و توسعه به روز می شوند باید آگاهی بخشی بسیاری انجام شود این مهم با عزم جدی، همکاری و پیوند همگانی تحقق خواهد یافت.
وی اظهار کرد: فرهنگ سازی و آموزش مستمر به افراد جامعه در قالب برگزاری کارگاه ها و همایش های مختلف می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.
فرماندار بروجرد اضافه کرد: باید با آموزش، دادن اطلاعات و آگاهی به افراد نگرش و نوع نگاه را تغییر دهیم ما باید افراد را با آسیب های اجتماعی در جامعه آشنا کنیم و راه های مقابله با آنها را نیز ارائه دهیم.
کورانی فر بیان کرد: تغییر رفتار فرد در جامعه باعث تغییردر کل جامعه می شود و این موضوع به خوبی از گسترش آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: رتبه اول مرگ و میر در استان لرستان به بیماری های غیر واگیر اختصاص دارد.
محمد علی دریک افزود: بیماری های قلب و عروقی در رتبه اول و سرطان، دیابت و تصادفات در رتبه های بعدی مرگ ومیر در لرستان قرار دارند.
وی اظهار کرد: آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، خودکشی و افسردگی از اولویت های اصلی در حوزه بهداشت و درمان کشور است و باید به آنان توجه عملی شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: بسیاری از بیماری های غیر واگیر در اثر بی تحرکی و تغذیه نا سالم اتفاق می افتد که این موضوع باید به جامعه اطلاع رسانی شود.
دریک ادامه داد: برای سالم سازی جامعه کارگری لرستان طرح مشترک ارائه مراقبتهای اولیه سلامت به جامعه کارگری با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی اجرا می شود.
وی یادآور شد: در این راستا پیگیر تاسیس خانه های بهداشت کارگری در همه اداراتی تابع قانون کار هستیم تا کارگران از خدمات اولیه بهداشتی و درمانی در محل کار خود بهره مند شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا کارگاه تخصصی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محیط های کارگری (طرح کاج) با حضور کارشناسان بهداشتی و درمانی کارگاه ها و کارخانجات لرستان در هتل زاگرس بروجرد برگزار شد.
7190/7273
خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.