حسن ارگی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که این فرمانداری به دنبال تدوین نقشه راه گردشگری است ، افزود : شهرستان مهدیشهر با جاذبه های طبیعی منحصر به فرد از ظرفیت های مهم گردشگری استان سمنان محسوب می شود که باید با تدوین نقشه های راهبردی در افزایش اشتغال منطقه پایدار گام برداریم.
وی اظهار داشت : اجرای رویکرد از کویر تا خزر از مسیر مهدیشهر می تواند در افزایش رونق اقتصادی تاثیرگذار باشد و طرح این دیدگاه به منظور توسعه پایدار گردشگری از سوی فرمانداران مرکز استان مازندران و سمنان استقبال شده است.
ارگی اضافه کرد : توسعه گردشگری در یک منطقه از کشور باید به صورت یک فرآیند انجام شود و نمی توان با برنامه های جزیره ای در زمینه رونق گردشگری گام برداشته شود.
وی خاطرنشان کرد : این شهرستان با برخورداری از جاذبه طبیعی از جمله منطقه حفاظت شده پرور با حیات وحش بی نظیر و قدمت تاریخی ایل عشایر سنگسری از ظرفیت های گردشگری استان سمنان به شمار می رود.
فرماندار مهدیشهر تصریح کرد : برای تحقق این راهبرد ، هفت طرح گردشگری مربوط به این شهرستان در کارگروه گردشگری استان سمنان به تصویب رسیده است که در این ارتباط با برنامه ریزی های هدفمند ساخت چند هتل گردشگری در نقاط پرتردد این شهرستان در دست اقدام است.
ارگی با بیان این که ،علاوه بر ساخت هتل های اقامتی و چند ستاره باید خدمات بین راهی و مکان های اقامتی برای استراحت مسافران در این شهرستان ایجاد شود ، ادامه داد : از گام های اساسی که برای افزایش رونق گردشگری باید برداشت ، تهیه طرح آمایش سرزمین در شهرستان است یعنی محور اقتصادی این شهرستان باید براساس حضور گردشگران برنامه ریزی شود.
وی تصریح کرد : رونق گردشگری راه خروج از اقتصاد نفتی را هموار می کند و استفاده از ظرفیت های داخلی می تواند در افزایش اشتغال پایدار در یک منطقه بسیار تاثیرگذار باشد.
ارگی بیان داشت : فرمانداری مهدیشهر آمادگی دارد با برنامه ریزی های منسجم و کاهش کاغذ بازی های اداری در همه نهاد های دولتی، در جذب سرمایه گذاران بخش گردشگری اقدامات همه جانبه ای را انجام دهد.
به گفته فرماندار مهدیشهر راه های مواصلاتی استان سمنان می تواند جایگزین مناسبی برای مسیرهای موجود تهران - شمال باشد که با ساماندهی زیرساخت های ارتباطی در استان می توان در افزایش حضور گردشگران گام برداشت.
ایجاد اشتغال پایدار، شکوفایی اقتصادی و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی، از چشم اندازهای طرح 10 ساله کویر تا کرانه است.
شهرستان مهدیشهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر از استان 700 هزار نفری سمنان عبور می کنند.
6026/7339/
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.