به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر بدری روز چهارشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی صادرات، محور توسعه پایدار در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آبادافزود: باید به سیاست های اقتصاد مقاومتی در راستای تقویت کسشور در مقابل تهدید های سیاسی، خارجی و داخلی عمل شود.
وی اظهار کرد: امروز سرمایه گذاران نیازمند اقتصاد مقاوم و ثبات سیاسی - اقتصادی هستند چراکه با ایجاد برخی جریانات، کاهش قیمت کالا و افزایش نرخ مواد اولیه، بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری نخواهد داشت و سپرده گذاری در بانک را به عنوان ساده ترین و کم مشکل ترین روش انتخاب می کند.
وی همچنین ورود کالای قاچاق بر اقتصاد کشور را بسیار موثر دانست و گفت: هم اکنون هزاران تن برنج و دیگر کالاهای توقیف شده در انبار اموال تملیکی استان بلاتکلیف است.
بدری ادامه داد: چنانچه کالای قاچاق وارد شده به کشور توسط مردم مصرف نشود، این چرخه ناکام خواهد ماند و تولید کنندگان استان نیز با قدرت بیشتری فعالیت خواهند کرد.
وی افزود: باید با تامین امنیت، رفع موانع و مزاحمت ها و تهدیدهای امنیتی شرایط را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کرد و در حال حاضر زمینه لازم برای فعالیت بخش خصوصی در استان فراهم شده است.
وی با بیان اینکه آثار و نتایج سرمایه گذاری پس از سال ها نمایان می شود، اضافه کرد: برخی نسبت به نرخ سودهای بانکی اعتراض دارند و این درحالیست که این نرخ تابع عرضه و تقاضا است و نمی توان آن را دستوری تعیین کرد.
بدری گفت: صدور بخشنامه ها در اتاق های بسته و بدون توجه به تمامی جوانب فسادآور است.
وی بیان کرد: هم اکنون واحدهای صنفی لرستان جهاد می کنند و فعالیت بسیاری از واحدهای شهرک های صنعتی متوقف شده، به عنوان نمونه صنایع نساجی بروجرد مسشکلات کارگری دارد.
وی گفت: برنامه ریزان کلان کشوری، باید ثبات سیاسی برقرار کرده، دعواهای سیاسی، اختلاف و مسائل جناحی را کنار گذاشته تا کشور ثبات سیاسی و آرامش یافته و با رفع تهدیدات خارجی، به نتیجه مطلوب دست یابیم.
7269/ 6601
خبرنگار: الهام بابایی ** انتشار دهنده: هوشنگ بهرهی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.