به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، مهدی سیاوشی در نشست کارگروه گردشگری و صنایع دستی ستاد توسعه کرمان 1404 افزود: این کارگروه به عنوان یکی از 6 کارگروه این ستاد کار خود را آغاز کرده تا با استفاده از نظرات کارشناسی دانشگاهیان، نخبگان، پیشکسوتان و صاحب نظران بخش خصوصی بتواند تصویری مشخص از توسعه کرمان ترسیم کند.
وی ادامه داد: استاندار کرمان برای تحقق توسعه این استان، علاقمند به کمک گرفتن از فعالان حوزه های گردشگری و صنایع دستی است که بخش خصوصی باید از این فرصت استفاده کند.
سیاوشی تصریح کرد: میزان سرمایه ‌گذاری برای ایجاد اشتغال در گردشگری بسیار کمتر از صنایع دیگر است و باید بهره برداری لازم از این فرصت را برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری بیشتر در این بخش انجام داد.
رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان پیشنهاد کرد: در این کارگروه لایحه قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش پنج برابری تعداد گردشگران مدنظر قرار گیرد و کار با هدف افزایش تعداد 200 هزار گردشگر فعلی به یک میلیون نفر آغاز شود.
در این نشست پیشنهاداتی از جمله تهیه نقشه راه جامع شهر نمونه گردشگری، پرداختن به توریسم درمانی و گردشگری ورزشی، برگزاری دوره های آموزشی، تدابیر لازم برای حفظ بافت قدیمی شهر، تهیه آمار و اطلاعات جامع مربوط به گردشگری، تعریف برند معتبر و قابل تعریف برای کرمان، تدوین سند آمایش سرزمین و غیره به منظور توسعه کرمان 1404 مطرح شد.
دریافت کننده و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.