به گزارش ایرنا ، اصغر سلیمان زاده روز پنجشنبه در نشستی با فرماندار مشگین شهر افزود: این پروژه هیچ گونه مشکل مالی ندارد.
او گفت: سد احمد بیگلو جز معدود سدهای در حال ساخت در کشور است که همزمان با شروع عملیات اجرایی بدنه سد عملیات احداث شبکه آبیاری پایاب نیز بطور همزمان آغاز شده است.
او اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای اردبیل به تمام تعهدات خود در مورد وسعت اراضی پایاب همچنان پایبند است و هیچ تغییری در کاهش وسعت اراضی پایاب انجام نشده است.
سرپرست فرمانداری مشگین شهر نیز در این نشست با تاکید بر لزوم تکمیل شبکه آبیاری سد سبلان از مشارکت بخش خصوصی و نیمه دولتی برای تکمیل شبکه پایاب سد سبلان خبر داد.
میرعلی رحیمی زاد با بیان اینکه برای تکمیل پایاب سد سبلان بیش از یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز است استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه را ضروری و کارآمد دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروجی تصفیه خانه مشگین شهر در روستای بارزیل خواستار حل مشکل دیرینه اهالی این روستا با مشارکت جهاد کشاورزی ، آب و فاضلاب شهری و مدیریت منابع آبی شهرستان شد.
وی با بیان اینکه کنترل میزان برداشت و تعادل آبهای زیرزمینی در دستور کار فرمانداری قرار دارد از شناسایی 59 حلقه چاه غیر مجاز و نصب کنتورهای هوشمند در چاههای آب خبر داد.
وی خواستار حل مشکل نشتی آب سدهای اینچه نو و اونار شد.
سد احمد بیگلو با مخزن 27 میلیون متر مکعب برای آبیاری حدود سه هزار و 500 هکتار از اراضی پایاب طراحی شده و هم اکنون از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار است.
مشگین شهر در 95 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشاردهنده: گیتی طالبی
7117/6018

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.