به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری شیراز، حیدر عالیشوندی در بازدید از دانشکده شهید رجایی شیراز افزود: با توجه به اینکه در حوزه صنعت، ابزارهای سنتی جای خود را به فناوری های نوین داده اگر بخواهیم با شیوه و ابزار سنتی در این حوزه وارد شویم این امر مانعی برای پیشرفت ماست و بی شک در تجارت و صنعت از رقبای خود عقب خواهیم افتاد.
وی بیان داشت: اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان، می تواند زمینه ساز پیشرفت ما در عرصه صنعت باشد و موفقیت در این مسیر نیاز به توجه به همه بخش ها از مدارس گرفته تا دانشگاه و دولت دارد.
عالیشوندی گفت: حمایت از دانشگاه های کاربردی و فنی و حرفه ای که خروجی آنها در توسعه صنعت و کارآفرینی جوانان به طور مستقیم تاثیر گذار است، جزو اولویت های آموزشی دولت تدبیر و امید است.
عالیشوندی اظهار کرد: نیروهای انسانی اگر مهارت و تخصص های مورد نیاز جامعه را به صورت کاربردی و عملیاتی فرا گیرند به سرمایه ای اجتماعی برای جامعه تبدیل می شوند.
فرماندار شیراز، با اشاره به اینکه مسیر توسعه کشور جز از طریق کار آفرینی هموار نخواهد شد، گفت: این دانشجویان هستند که می توانند با تکیه بر توان علمی و کاربردی و شناخت نیازهای جامعه، زمینه اشتغالزایی خود و دیگران را فراهم کنند.
عالیشوندی اضافه کرد: ایجاد یک هماهنگی در این دیدگاه که 'آنچه می خواهیم و به کجا باید برسیم' می تواند ما را در رسیدن به یک جامعه مدرن یاری دهد و این جز با استفاده از تمام ظرفیت ها، استعداد ها و حمایت همه جانبه همه گروه ها میسر نخواهد بود.

** 2 طرح ملی دانشکده شهید رجایی آماده بهره برداری است
رئیس دانشکده شهید رجایی شیراز هم در این بازدید گفت: این دانشکده با وجود امکانات اندکی که در اختیار دارد، در بین 160 دانشکده فنی و حرفه ای موجود در کشور توانسته برای نخستین بار در ایران، 2 پروژه بزرگ و ملی را آماده بهره برداری کند.
سید محمود علی حسینی افزود: در صورت تامین اعتبار لازم، پروژه طرح کیت تبدیل خودروهای بنزینی به هیبریدی و ساخت دستگاه تصفیه آب و فاضلاب سبک، عملیاتی خواهد شد.
وی بیان داشت: طرح مطالعاتی پروژه طرح کیت تبدیل خودروهای بنزینی و دیزلی به هیبریدی به اتمام رسیده و با تامین اعتبار لازم وارد فاز عملیاتی خواهد شد.
او گفت: این کیت می تواند با تعبیه در خودرو های سواری، موجب کاهش 50 درصدی سوخت در کشور شود و علاوه براین کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از ابتلای به بیماری های ریوی و آسم و دیگر زیان های ناشی از آلوگی سوخت خودرو از دیگر مزایای این طرح است.
علی حسینی افزود: ساخت دستگاه تصفیه آب و فاضلاب سبک و تولید آب مصرفی مورد نیاز فضای سبز نیز طرح دیگری است که این دانشکده آماده بهره برداری کرده است.
وی ادامه داد: این دستگاه با تصفیه و تولید آب مصرفی در آپارتمان ها، مجتمع های مسکونی بزرگ، صنایع و همچنین شرکت های صنعتی می تواند به حل معضل کمبود آب که به یک بحران فرا منطقه ای تبدیل شده است، کمک شایانی کند.
رئیس دانشکده شهید رجایی شیراز در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به اینکه هم اینک هشت رشته در مقطع کاردانی در این دانشکده فعال است، گفت: این رشته ها شامل صنایع شیمیایی، جوشکاری، گاز رسانی، متالوژی، صنایع فلزی، مکانیک خودرو، گرافیک و طراحی و تاسیسات است و یک هزار و 400 دانشجو در این رشته ها مشغول تحصیل هستند.
علی حسینی افزود: متناسب بودن دروس تحصیلی دانشجویان با نیازهای جامعه و یادگیری فنون به صورت تجربی و تخصصی توانسته است، زمینه اشتغال 30 تا 35 درصد از دانشجویان این دانشکده را در حین تحصیل فراهم کند.
رئیس دانشکده شهید رجایی شیراز ادامه داد: در حال حاضر بیش از 80 درصد از دانش آموختگان این دانشکده بعد از پایان تحصیلات جذب بازار کار می شوند و این به سبب شناسایی نیازهای جامعه و ایجاد رشته های مورد نیاز صنایع بوده است.
علی حسینی بیان کرد: در نظر گرفتن سر فصل های درسی در کارگاه های مهارت آموزی و تدریس بیش از 30واحد درسی
در این زمینه به دانشجویان، آنها را در حرفه خود مسلط کرده است و می توان گفت، 70 درصد زمان دانشجویان صرف آموزش عملیاتی می شود.
رئیس دانشکده فنی شهید رجایی شیراز در قسمت دیگری از سخنانش به کمبود اعتبار برای توسعه فضاهای آموزشی اشاره کرد و خواستار توجه دستگاه های ذی ربط در این زمینه شد.
وی گفت: خیران می توانند با مساعدت خود در احداث مجموعه دانشکده و مشارکت در ارتقای سرانه فضای آموزشی، گامی موثر در به ثمر رسیدن اهداف علم اندوزی بردارند.
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
2027 /6118

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.