به گزارش ایرنا، امین امینیان روز سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان خداآفرین، با بیان اینکه خود اهالی و مردم در آبادانی روستاها باید سهیم باشند، از بخش داران و دهیاران خواست تا مردم را جهت مشارکت در آبادانی روستاها تشویق و ترغیب کنند.
وی اظهار کرد: بخش داران و دهیاران باید از طرح هایی که مشکل معیشت و تولید و درآمد روستاییان را حل می کند، به درستی حمایت کنند.
امینیان، دو طرح گاوداری و رنگسازی در خداآفرین را جزو 10طرح مصوب استانی با هزینه 23 میلیارد ریالی اعلام کرد و افزود: دستگاه های خدمات رسان برای حل مشکلات روستاهای پایلوت اقتصادی این شهرستان اهتمام جدی داشته باشند.
وی گفت: در زمینه اقتصاد مقاوتی در حوزه روستایی اشتغال و تولید و ارتقای درآمد خانواده های روستایی باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.
فرماندار خداآفرین همچنین خواستار تسریع در تخصیص حق آبه اراضی پایاب سد خداافرین از جمله اراضی روستاهای شرفه و لاریجان شد.
وی با بیان اینکه جهت ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی روستاهای پایلوت اقتصادی درمانگاه های این روستاها در حال بهسازی و نوسازی است، گفت: طرح بهسازی بافت روستایی مردانقم به عنوان روستای بافت باارزش و نمونه گردشگری پیگیری شده و در حال انجام است.
روستاهای مردانقم، عاشقلو، طوعلی سفلی، بسطاملو، اسکانلو، شرفه و لاریجان به عنوان هفت روستای پایلوت اقتصادی این شهرستان است که جزو یکصد روستای پایلوت اقتصادی استان هستند.
شهرستان خداآفرین با جمعیت 37 هزار نفر در قالب 9 هزار و 195 خانوار، با سه بخش، یک شهر، هفت دهستان و 175 پارچه روستا در فاصله 242 کیلومتری شمال مرکز آذربایجان شرقی و در نوار مرزی ایران با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.
خبرنگار: الهام جوادزاده ** انتشاردهنده:محمد رستگار
7468/3038/6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.