به گزارش ایرنا، امید علی پارسا روز یکشنبه در مراسم تجلیل از دست اندکاران سرشماری آذربایجان شرقی در تبریز افزود: سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 بسیار متفاوت تر از همه سرشماری های گذشته برگزار شد.
وی ادامه داد: در تمامی کشورهایی که سرشماری برای نخسیتن بار به صورت اینترنتی انجام شده مشارکت کمتر از 10 درصد بوده و در بین کشورهای پیشرفته ژاپن با 37 درصد مشارکت در سال 2015 رتبه جهانی را دارا بود.
پارسا اظهار کرد: با تلاش و همدلی همگانی توانستیم با 47.5 درصد مشارکت عمومی در ثبت نام اینترنتی حائز رتبه نخست جهانی شویم.
وی ادامه داد: همدلی و همزبانی مردم و مسئولان در آذربایجان شرقی موجب شد ثبت نام اینترنتی در این استان با 50 درصد مشارکت بیش از میانگین کشوری باشد.
رئیس مرکز آمار ایران افزود: وقتی طرح اینترنتی سرشماری مطرح شد تمام ارکان نظام همراه و همدل شدند تا این رکورد ثبت شود.
پارسا تاکید کرد: بهمن ماه امسال نتایج تمامی سرشماری ها اعلام می شود و به دنبال شکستن رکورد جهانی انتشار نتایج در کمتر از سه ماه از پایان سرشماری هستیم.
وی با اشاره به اینکه نظام آماری در دنیا سمت و سوی مشخصی دارد، گفت: باید سرشماری ها و طرح های آمارگیری مبتنی به مراجعه مردم و پرسش و پاسخ رودررو نباشد و ضروری است به سمت نظام آماری ثبتی حرکت کنیم.
رئیس مرکز آمار ایران اضافه کرد: آمار و اطلاعات مربوط به مرگ و میرها، زاد و ولدها، کدملی و کد پستی ها باید در همان لحظه وارد سامانه مرکز آمار شود.
وی گفت: ضروری است شناسه واحد کسب و کار برای همه مردم تعیین تا مشخص شود چه کسی در کجا و به چه کاری مشغول است و همچنین تمام اطلاعات بانکی با این چهار کد و رمز ایجاد شود.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار دهنده: محمد رستگار
6120/ 6183

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.