معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان گفت: ارتقای سلامت در جامعه تنها محدود به نقش وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین خوش‌اقبال روز یکشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سنندج گفت: ارتقای سلامت در جامعه تنها محدود به نقش وزارت بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی نیست بلکه برای به عینیت رسیدن این مهم تمامی دستگاه‌ها بسیج شوند.

وی درباره آلاینده‌ها و به‌ویژه ریزگردها اظهار داشت: این پدیده در کشور و استان تبعات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته که ریشه‌یابی همه‌جانبه و واکاوی و نیز ارائه راهکار از سوی کارشناسان و متخصصان نیاز و بلکه ضروری است.

خوش اقبال با اعلام آمادگی کامل استانداری از حوزه بهداشت و درمان، گفت: برای به فعلیت رسیدن و ارتقای این مهم در جامعه می‌طلبد جلسات کارگروه به صورت پیوسته و مداوم تشکیل شود.

معاون سیاسی و امنیت استاندار کردستان تاکید کرد: در این راستا باید اطلاعات مورد ملاک و ارزش از پیش در اختیار دستگاه‌های متولی و مربوطه نهاده شود تا بتوانند عملکرد بهتری در پاسخگویی داشته باشند.

خوش اقبال گفت: برخی پروژه‌های مشکل‌دار نیاز به بازدید مستمر برای به نتیجه رساندن و رفع موانع و مشکلات دارد از این‌رو باید این امر در دستور کار متولیان واقع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه گفت: تهیه غذایی سالم نیازمند در فرآیند خاصی از سوی تولیدکنندگان و نظارت مداوم جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی است.

سیامک واحدی با بیان اینکه آلودگی‌ها به دو نوع صنعتی و طبیعی تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: دفتر مدیریت بحران با ساختار جدید راه‌اندازی می‌شود تا بحران‌هایی که به جوامع بشری تحمیل می‌شود، را مطالعه کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.