به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر کوروش ساکی در مراسم افتتاح سالن بدنسازی و ورزشی مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در ادوار گذشته بیماری های عفونی و واگیر مهم ترین عوامل مرگ و میر انسان ها بوده است.

وی ادامه داد: امروزه بیماری های قلبی و عروقی، تصادفات جاده ای، سرطان و دیابت مهم ترین عوامل فوت انسان ها هستند که هیچکدام واگیر نیستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: مهم ترین راه مبارزه با این مشکلات و بیماریها پیشگیری است.

دکتر ساکی گفت: پیشگیری در هیچ برنامه ای محقق نخواهد شد مگر با تغییر نگرش ها، عادات و رفتارهای روزمره ی شهروندان و در اینجا می طلبد که متولیان امر این فرهنگ سازی را به وجود آورند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه با اشاره به نقش بی بدیل ورزش در کاهش ابتلا به بیماریهایی از جمله بیماری های غیر واگیر گفت: بیماری های قلبی و عروقی 46 درصد علل مرگ و میر جامعه ما هستند و ورزش روزانه و با برنامه می تواند خطر ابتلا به این معضل را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت یک مرکز درمانی تخصصی قلب در حد متوسط در حدود 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است. وی افزود: با ترویج فرهنگ ورزش می توان در آینده میزان مراجعات به این مراکز را به طور قابل قبول پایین آورد.

دکتر ساکی تأکید کرد: ورزش سرمایه گذاری است و تأثیر آن در سالهای آینده مشخص خواهد شد. وی گفت: ما باید با ایجاد فضاهای سالم ورزشی و ترویج فرهنگ ورزش در بین جوانان این سرمایه گذاری را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  همچنین نقش دانشگاه ها و مراکز آموزشی را در راستای برنامه های ورزشی بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: دانشگاهها با ایجاد فضاهای ورزشی و ترویج فرهنگ ورزش در بین دانشجویان می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

وی با اشاره به برنامه های ورزشی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان و افتتاح سالن چند منظوره ورزشی اظهار داشت: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه ورزش در دانشگاه صورت گرفته است که این سالن چند منظوره ورزشی نمونه ای از آن است.

دکتر ساکی گفت: در حال حاضر ما حدود 10 هزار مترمربع فضای ورزشی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان داریم. وی افزود: با توجه به بعد نفری دانشجویان می توان گفت به ازای هر نفر دانشجو حدود 320 سانتی متر مربع ایجاد کرده ایم که از میزان سرانه کشور که 290 سانتی متر مربع است جلوتریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان خاطرنشان کرد: ما برنامه های دیگری در حوزه ورزش داریم که در آینده مشخص خواهند شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 828910
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.