به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر کوروش ساکی در این نشست به عنوان دبیر کارگروه، حضور استاندار جدید را در این نشست به فال نیک گرفت و گفت: امیدوارم با حضور دکتر خادمی بتوانیم قدم های موثری را در جهت تأمین سلامت جامعه برداریم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: باید بپذیریم که مشکلات حوزه سلامت همیشه وجود داشته و دارد و هنوز با ایده آل مدنظر فاصله داریم. دکتر ساکی تأکید کرد: همکاری و تعامل نهادها و سازمان های مختلف استان در قالب کارگروه سلامت همواره نقش بسزایی در این راه داشته و دارد. وی خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم بهتر از گذشته عمل کنیم.
در ادامه ی نشست دستور کار جلسه و موارد مورد بررسی از توسط همتی، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی قرائت و عنوان شد. مهم ترین مواردعنوان شده ی جلسه در راستای عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، پیگیری برنامه ورزش در مدارس، بررسی وضعیت بهداشت و نظارت بر کشتارگاه های دام، پیگیری و بررسی آخرین وضعیت بیماران قلبی و بسته های خدمتی بیمارستان تخصصی قلب استان(شهید مدنی) و برنامه های جامع سلامت استان، ارائه شد.
استاندار لرستان در بخش پایانی و جمع بندی این نشست، عنوان کرد: مقوله ی سلامت یکی از مهم ترین مقوله های مطرح در جامعه است. دکتر خادمی عنوان کرد: برای رسیدن به کیفیت سلامت در جامعه باید منسجم تر و با برنامه تر از همیشه عمل کنیم. وی ابراز داشت: برای رسیدن به نتایج بهتر باید از تجربیات مدیران مختلف استفاده کرد. استاندار لرستان گفت: باید نمونه ی شاخص های مدیران موفق را استخراج و برای نمونه بهره برداری کرد. دکتر خادمی همچنین بر اجرای برنامه های نمادین سلامت در ادارات تأکید کرد و گفت: اجرای برنامه یک روز به عنوان روز بدون ماشین در هر هفته برای کارمندان و کارکنان دولت در دستور کار قرار گیرد. وی خواستار حمایت بیشتر از دامداران و کشتارگاه برای ارائه خدمات بهداشتی شد و گفت: در این راه سازمان های ذیربط بیشتر تلاش کنند. استاندار لرستان ساماندهی پسماندهای بیمارستانی را یک ضرورت قلمداد کرده و خواستار تلاش بیشتر در این حوزه شد. دکتر خادمی در پایان خواستار تشکیل کارگروه های تخصصی مربوط به مصوبات کارگروه سلامت و پیگیری مصوبات جلسات گذشته شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 775826
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.