به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این آیین گفت: انجام کارهای تحقیقی و پژوهشی مورد نیاز جامعه، کشور را از بحران نجات می دهد.
سعید کشمیری افزود: براساس شعار امسال هفته پژوهش 'تجاری‌ سازی فناوری و پژوهش تقاضامحور' اعضای هیات علمی، پژوهشگران و روسای دانشگاه‌ها برای ایفای نقش هدایتگری باید نسبت به انجام کارهای پژوهشی دقت لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه اعتبار دانشگاه به پژوهشگران است اظهار کرد: کشورهای متمدن و پیشرفته کشورهایی هستند که کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در آنها از ارزش بالایی برخوردار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: هر چه به سمت کشورهای درحال ‌توسعه پیش می‌ رویم می ‌بینیم بسیاری از سهم درآمدی و هزینه یک کشور به امر پژوهش و حمایت از پژوهشگران اختصاص می‌ یابد.
کشمیری با اشاره به اینکه کارکردن در محیط‌ های علمی لذت‌ بخش است گفت: رعایت اخلاق در پژوهش بسیار مهم است و پژوهشگران علاوه بر انجام کارهای تحقیقاتی اخلاق ‌مداری را سرلوحه خود قرار بدهند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گفت: پاسخگویی به نیازهای سلامت جمعیت زیرپوشش، توانمند سازی پژوهشگران از طریق همکاری با سایر مراکز علمی و تحقیقاتی داخل و خارج کشور و زمینه سازی برای انجام پژوهش‌های محصول محور، حمایت و تشویق اعضای هیات علمی و دانشجویان به تأسیس شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به‌منظور کارآفرینی و خلق ثروت ازجمله ماموریت های این معاونت است سایر مأموریت‌های این معاونت است.
غلامرضا خمیسی پور افزود: راهبردهای این برنامه شامل افزایش محصولات پژوهشی، توسعه تحقیقات کاربردی و توسعه فناوری‌های سلامت است.
وی برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها، استارت آپ ویکند سلامت، انتشار مجله دانشجویی و تعداد طرح‌های مصوب را از جمله فعالیت های این معاونت عنوان کرد.
دراین آئین از پژوهشگران عرصه سلامت در استان بوشهر تجلیل شد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.