برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور رئیس دانشگاه، در سه حوزه معاونت اجتماعی، مدیریت منابع انسانی و مدیریت آمار و فناوری اطلاعات، تبیین شد.

به گزارش ایلنا از رشت، شاهرخ یوسف زاده چابک  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست، بازنگری را لازمه پویایی یک برنامه راهبردی برشمرد و گفت: مولفه‌های محیطی و شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه مدام در حال تغییر هستند و توجه به این تغییرات می تواند منجر به بهبود فرایندها و کارمدی برنامه‌ها شود. 

وی افزود: تبیین برنامه راهبردی منوط به یک حوزه خاص در یک سازمان نیست بلکه برای دستیابی به اثرات و مزایای برنامه راهبردی تدوین و اجرای آن به صورت آبشاری در همه سطوح  ضروری است. 

شاهرخ یوسف زاده چابک با اشاره به اهمیت برنامه راهبردی و تاثیرات آن جهت قرار گرفتن سازمان ها در مسیر توسعه تاکید کرد: استفاده از روش های علمی در مدیریت می‌تواند متضمن موفقیت باشد و دستاوردهای اخیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه‌های مختلف به ویژه تراز مثبت مالی دانشگاه در سال 95 و تغییر دیدگاه وزارت بهداشت به دانشگاه و استقرار برنامه مدیریت هزینه و افزایش درآمد همه متاثر از استقرار برنامه راهبردی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و امروز این برنامه به عنوان یک الگو در وزارت بهداشت مورد توجه قرار گرفته است. در این زمینه، بدون استفاده از روش‌های علمی و فقط با تکیه بر تجربیات فردی نمی توان به بهبود دست یافت.
  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطرنشان کرد: توجه به عرصه‌های بین المللی و رقابت در این عرصه می‌تواند به حرکت رو به رشد دانشگاه شتاب ببخشد. در این راستا، فرهنگ سازمانی نادرست باید به فراموشی سپرده شود و اخلاق حرفه‌ای، خلاقیت و نوآوری و ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان باید در سرلوحه فعالیت مدیران و کارکنان قرار بگیرد. مسلما در این مسیر افراد شایسته متمایز خواهند شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.