نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی ایلام و دانشگاه پوترا مالزی جهت عقد قرارداد همکاری‌های علمی و تحقیقاتی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام، اظهار کرد: همه‌ ما به تمدن بزرگ کشورهای آسیایی که مهد تمدن بشر بوده‌اند افتخار می‌کنیم .

وی گفت: علم پزشکی در ایران امروز پیشرفت قابل توجهی داشته است و پیشینه‌ این علم در جهان با نام ابوعلی‌سینا و محمدبن زکریای رازی گره خورده است .

استاندار ایلام با بیان اینکه رنسانس اروپا دو نتیجه‌ مهم یعنی انقلاب علم در اروپا و گسترش نواستعمار در کشورهای آسیایی را در پی داشت و متاسفانه نتیجه‌ دوم موجب شد کشورهای آسیایی و اسلامی عقب بمانند .

سلیمانی تاکید کرد: انقلاب مشروطیت و انقلاب اسلامی ایران موجب تحولات بزرگی در ایران شد و امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری در عرصه انرژی‌های نو، هسته‌ای هستیم .

وی به صفر رسیدن مرگ و میر مادران و کودکان ، مهار کامل پیشگیری از بیماری‌های واگیردارو اجرای طرح تحول نظام سلامت را از موفقیت‌های پزشکی ایران عنوان کرد و گفت: امیدواریم بهره‌گیری از تجربیات پزشکی دو کشور زمینه‌ی ارتقاء دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام و پوترا را بیش از پیش فراهم کند .

دکتر علی دل‌پیشه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم با بیان اینکه یکی از اففتخارات جمهوری اسلامی گسترش روابط سیاسی، علمی و فرهنگ یبا کشورهای اسلام یاست و مالزی در این زمینه در این زمینه جایگاه ویژه‌ای دارد .

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام با 150 نفر عضو هیئت علمی، 2500 نفر دانشجو و 5 دانشکده و با سابقه‌ی یک ربع قرن فعالیت توانسته بیش از 6000 نفر محقق را تربیکت و سهمی بسزا در گسترش بهداشت داشته باشد .

پروفسور داتین پادوکا اینی رئیس دانشگاه پوترا هم ضمن قدردانی از استقبال مسئولان استان، هدف از این سفر را انعقاد قراردادهای همکاری با هدف ارتقاء آموزش و پژوهش دوجانبه دانست و گفت: ابن سینا در مالزی کاملا شناخته شده است و در وزارت علوم نیز یکی از سالن‌های جلسات به نام این دانشمند شهیر نامگذاری شده است .

وی وجود دانشجویان موفق ایرانی را در این دانشگاه مایه‌ افتخار دانست و گفت: دکتر سبحان غفوریان دانشجوی ایلامی دانشگاه ما از جمله این افراد است.

اینی تصریح کرد: دانشگاه پوترا از بین 26 هزار دانشگاه در رتبه‌ 229 قرار دارد و تاکنون با 182 دانشگاه و موسسه خارجی معتبر قرارداد همکاری امضاء کرده است .

رئیس دانشگاه پوترا با اشاره به تحصیل 1700 دانشجوی خارجی از 36 کشور مختلف در این دانشگاه گفت: این دانشگاه در طول امسال یا سال آینده دانشجویانی از دانشگاه علوم پزشکی ایلام را پذیرش خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.