عبدالمحمد بشیری شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با پیگیری انجام شده از صبح امروز برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان شادگانی آب با دبی 20 متر مکعب بر ثانیه از سد رامشیر رهاسازی شد.
وی افزود:در صورتی که شرایط سد امکان رهاسازی بیشتر آب را داشته باشد امکان افزایش دبی آب رها سازی شده از 20 متر به 25 متر مکعب بر ثانیه نیز وجود دارد.
بشیری گفت:هفت گروه در بالا دست مسیر رودخانه جراحی از سد رامشیر تا ابتدای حوضه آبی شادگان در روستا گرگر برای نظارت لازم بر برداشت نشدن سهمیه آب شهرستان شادگان نظارت دارند.
وی افزود: چهار گروه نیز در حوزه شادگان بر کار تقسیم آب در روستاهای مسیر شادگان نظارت می کنند تا آب به روستاهای پایین دست برسد.
مدیر امور آب شهرستان شادگان از کشاورزان شهرستان های بالا دست شهرستان شادگان خواست با کنترل ورود آب به انهار و پمپ های خود رعایت حق کشاورزان شادگانی را کنند تا آب کشاورزی به پایین دست برسد.
به گزارش ایرنا با پیگیری استاندار خوزستان ،نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ، و دستگاه های متولی، آب مورد نیاز کشت کشاورزان شادگان از ساعات اولیه بامداد شنبه هفتم بهمن رهاسازی شد.
شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی قرار دارند.
این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات به ویژه خرما در خوزستان است که در سال های گذشته با تنش آبی روبه رو بوده است.
شادگان با 57 هزار هکتار زمین قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در خوزستان است و گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما از عمده‌ ترین محصولات کشاورزی آن به‌شمار می‌روند.
3015/7165/ 6037
خبرنگار: عدنان جواهری* تنظیم: حمیدرضا ترابی فرد* انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.