علیرضا رشیدیان عصر پنجشنبه در دیدار با رئیس سازمان نقشه برداری کشور افزود: 21 گسل در خراسان رضوی وجود دارد که بسیاری از آنها سابقه فعالیت و تخریب دارند.
وی اظهار کرد: در این استان به دلیل ضعف مدیریت در برداشت آب، فرونشست زمین جدی است که البته در 2 سال گذشته با همکاری جهاد کشاورزی بدون کاهش سطح زیرکشت محصولات کشاورزی در استان و با گسترش سیستم آبیاری تحت فشار 370 میلیون متر مکعب کاهش برداشت از آبهای زیرسطحی داشته ایم.
وی گفت: با توجه به برداشت های بی رویه از دشت های استان در دشت مشهد ، چناران و نیشابور، ترک های بزرگ و نشست های عمیق ایجاد شده که زنگ خطر بزرگی است و باید به آن توجه کرد لذا داشتن نقشه فرو نشست نیز ضروری است.
استاندار خراسان رضوی افزود: این استان دارای 28 شهرستان ، 73 شهر ، 70 بخش و 2 هزار و 592 روستای بیش از 20 خانوار است همچنین این استان با وسعت 116 هزار متر مربع دارای 800 کیلومتر مرز با کشورهای همسایه است.
وی اظهار کرد: با توجه به گستردگی و پراکنش جمعیت این استان ضروری است اطلاعات مختلف به صورت دقیق تر و در قالب بانک اطلاعاتی و نقشه وجود داشته باشد.
رشیدیان گفت: چنانچه سازمان نقشه برداری اطلاعات آمایش سرزمینی را جمع آوری و در قالب بانک اطلاعاتی ساماندهی کند، قابل بهره برداری خواهد بود.
وی افزود: هر چه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری اطلاعات و امکانات خود را توسعه دهیم در اجرای طرح های مختلف توسعه، کشاورزی، عمران و صنعت موفق تر عمل خواهیم کرد.
وی اظهار امیدواری کرد روزی برسد که هر مدیر ، محقق و فردی که بخواهد در کشور فعالیت کند بتواند به راحتی به اطلاعات مورد نیاز در حوزه های مختلف دسترسی داشته باشد.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7505 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.