به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا شریعتی روز جمعه در آیین رژه به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: تقارن این هفته با فضیلت ایام محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان فرصتی مناسب برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ به نسل های جدید انقلاب اسلامی است.
وی افزود:این هفته نموداری ازبرجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از حریم این سرزمین است، روزهایی که رشادت‌های جوانان برومند این مرزو بوم، انقلاب و نظام را بیمه کرده و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت این نیروهای توانمند می توان در هخر لحظه دشمن رانابود کرد.
استاندار خوزستان ادامه داد: این دوران گویای مقاومت و مظلومیت ملتی است که با رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و ایمان و توکل بر خداوند متعال و رشادت های سربازان اسلام برگ زرینی در تاریخ ثبت شد.
وی بیان کرد: مردم ایران در این دوران فراموش نشدنی با برخورداری از رهبری توانا و هوشمند و با انگیزه های دینی و ملی در مقابل دشمن متجاوز ایستادگی کرده و صحنه هایی از همدلی ملی را به نمایش گذاشتند.
وی بیان کرد: اکنون به برکت خون شهدای والا مقام انقلاب و دوران دفاع مقدس باید عقب افتادگی فعلی در خوزستان را به عنوان پایتخت دفاع مقدس برای نسل های آینده جبران کنیم.
استاندار خوزستان همچنین به رفتار منطقی دولت پس از برجام اشاره کرد و گفت: رفتار دولت جمهوری اسلامی ایران پس از برجام منطبق بر توافقنامه بوده اما متاسفانه دولت آمریکا این چنین عمل نکرده است.
وی افزود: سخنرانی منطقی همراه با عزت و احترام رئیس جمهوری محترم در سازمان ملل بار دیگر نشان داد که جمهوری اسلامی ایران با زبان منطق و گفت و گو با دنیا صحبت می کند و در مقابل زیاده خواهی و زورگویی هیچ قدرتی کوتاه نمی آید.
شریعتی یاداور شد: اکنون جا دارد یاد و خاطره و از خود گذشتگی جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس را گرامی داشته و به روح پر فتوح شهیدان دوران دفاع مقدس ، شهیدان مدافع حرم و شهدای انقلاب درود بفرستیم و امیدواریم که خداوند ما را یاری دهد تا در حفظ ارزش های انقلاب به نظام اسلامی همچنان کوشا باشیم.
همزمان با آغاز نخستین روز از هفته دفاع مقدس، یگان های نیروهای مسلح خوزستان در اهواز روز جمعه با برپایی رژه حماسی همزمان با سراسر کشور، اقتدار و توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند.
6068/7152
خبرنگار:محمدرضا خبازان** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.