به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا شامگاه سه شنبه در سالن معراج این اداره در آئین روز سینما گفت: شهرستان آستارا از استعدادهای کم نظیری در فیلمسازی برخوردار است و با حمایت از هنرمندان این عرصه، می توان به صنعت سینما رونق داد.
ابوطالب جوان با اشاره به اینکه با ارزش گذاری و ارتقای کیفی فیلم های تولیدی در سینما می توان آثار برجسته ملی و بین المللی تولید کرد، افزود: نقش سینما در جوامع مختلف قابل انکار نیست و حتی در حوزه اقتصاد نیز تاثیرگذار است.
وی بیان کرد: نقش و رسالت ما کمک به اصحاب فرهنگ است و بر این اساس آمادگی خود را در راه اندازی خانه سینما در شهرستان آستارا اعلام می کنیم.
جوان با اشاره به اینکه هنرمندان شاخصی در هنر هفتم از آستارا به کشور معرفی شده ، تصریح کرد: افتخار آفرینی بابک مجیدی فیلمساز برجسته آستارایی در حدود یکصد جشنواره استانی، ملی و بین المللی گواه روشنی بر این ادعاست.
جوان خواستار حضور و حمایت اقشار مختلف مردم از سینما شد و خاطرنشان کرد: بیشتر سالن های سینما در کشور خالی است و امیدواریم فرهنگ حمایت از فیلم های ایرانی در جامعه نهادینه شود تا سینما و فیلمسازان، مسیر روشنی را طی کنند.
بابک مجیدی فیلمساز برجسته آستارایی نیز در این آئین گفت: سینما نیازمند پشتوانه جدی است و باید بیش از گذشته به سینماگران اعتماد کرد تا شاهد توسعه روزافزون هنر هفتم باشیم.
وی افزود: با اتکاء به استعداد بازیگران شهرستان آستارا آمادگی حضور در جشنواره های ملی و بین المللی را داریم و امیدواریم حمایت های مادی و معنوی مسئولان، نفس تازه ای به هنر هفتم در آستارا ببخشد.
در این آئین تعدادی از فیلم های بابک مجیدی نظیر آق اولر، سرزمین زیتون، نویز، بازمانده تتیس، زیر بال های کاسپین و کلاغ پر پخش و از بازیگران، عوامل و دست اندرکاران آنها تجلیل شد.
400 هنرمند در هفت انجمن هنری آستارا فعالیت می کنند.
** یادواره شهدای آبروی محله با گرامیداشت یاد 9 شهید در آستارا برگزار شد
امام جمعه آستارا شامگاه سه شنبه در این آئین در محله شهید داوود نشاطی این شهر گفت: برگزاری این یادواره با تجمیع مردم در درب منزل شهدا برای ارتباط بیشتر مردم با خانواده شهداست و شهیدان ما آبروی کوچه ها و محلات هستند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: نسل جوان باید با عمل گرایی و توجه به منویات مقام معظم رهبری راه شهدا را ادامه دهند تا ارزش های ملی برای همیشه در تاریخ ماندگار باشد.
وی گفت: به برکت خون شهدا پرتو انقلاب از ایران اسلامی صادر شده و نباید نسبت به رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام بی تفاوت باشیم.
وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم نظیر محسن حججی به جامعه اسلامی ایران برکت می بخشند، افزود: این شهدا مانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با تبعیت از ولایت فقیه، وارد میدان شده و اجازه نمی دهند ارزش های اسلامی مورد هجمه دشمنان اسلام قرار گیرد.
مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهدا از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 166 شهید والامقام را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.