به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری مرکزی افزود: خصیصه ایثار و شهادت از برجسته ترین ابعاد زندگی اهل بیت (ع) است و امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه بارها به این فضیلت انسانی تاکید کرده است.
وی اظهار کرد: این فرهنگ ارزشمند با کارعلمی و تخصصی باید در جامعه نهادینه و توطئه دشمنان با ترویج فرهنگ معنوی در جامعه بی اثر شود.
امام جمعه اراک گفت: مرزهای ایران اسلامی در خطر نفوذ دشمنان از جمله داعش و طالبان قرار دارد، بنابراین باید با تربیت رزمندگان جان برکف از کیان اسلامی حراست شود.
آیت الله دری افزود: دشمنان به عملیات جنگی در ایران اسلامی امید ندارد و به دنبال جریان سازی و فعالیت فرهنگی برای ضربه زدن به آرمان های انقلاب و شهدا هستند.
وی بیان کرد: هنرمندان، رزمندگان و فعالان فرهنگی در همه بخش ها باید با تولیدات فاخر از کیان انقلاب اسلامی دفاع کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به برنامه ریزی مدون و منسجم دارد و باید از کار تشریفاتی و تجملاتی جلوگیری شود.
مدیرکل بنیاد شهید، امور ایثارگران و جانبازان استان مرکزی گفت: در قانون برنامه ششم توسعه 20 درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی باید در زمینه ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت هزینه شود.
صادق دوخایی افزود: اعتبارات برنامه های فرهنگی دستگاه ها با موضوع از خودگذشتگی و شهادت باید ساماندهی و از هزینه کردهای غیرضروری جلوگیری کرد.
وی اظهار کرد: سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس، از ماموریت های اصلی بنیاد شهید است.
استان مرکزی 6 هزار و 300 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
6991/3075/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.