به گزارش ایرنا حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی در خطبه های نمازجمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر افزود: ملت ایران از مسلمانان بی پناه و آواره میانمار حمایت می کند و برحسب وظیفه اسلامی و انسانی خود به کمک مسلمانات تحت ستم این کشور شتافته و از هیچ کمکی دریغ نمی کند.
وی از اینکه برخی مجامع حقوق بشری و حمایت از حیوانات در قبال این همه جنایت که روی ظالمان قرن را سفید کرده، بی تقاوت هستند به شدت انتقاد کرد و افزود: در گوشه ای از جهان دولت و ارتش جلاد میانمار و بودائیان افراطی به جان اقلیت مسلمان میانمار افتاده اند ولی هیچ کس به داد آنان نمی رسد.
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: ملت ایران به شدت این ظلم و کشتار در حق مسلمانان میانمار را محکوم و تقبیح می کند و از همه توان خود برای توقف این کشتار ضدانسانی استفاده خواهد کرد.
حاجتی در ادامه با بیان اینکه صهیونیست ها از کشتار مسلمانان میانمار حمایت کرده اند افزود: جنایتکاران از جنایتکاران حمایت می کنند ، صهیونیست ها با حمایت از دولت بی رحم میانمار که نقش اساسی در کشتار مسلمانان این کشور دارد بدانند در تاریخ و افکار عمومی هیچ جایگاهی ندارند.

* از عراق یکپارچه حمایت می کنیم
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه همه پرسی و رفراندوم 25سپتامبر در کردستان عراق برای جدایی کردها از ملت عراق کار بسیار خطرناکی است گفت: ما بر اساس مواضع اصولی خود از عراق یکپارچه و متحد حمایت می کنیم.
حاجتی افزود: در حالی که ملت و ارتش عراق در حال نبرد با سازمان جهنمی داعش هستند برگزاری همه پرسی نشانه عدم درک درست رهبران سیاسی اقلیم کردستان از وضعیت حساس و سرنوشت ساز عراق است.
وی برگزاری همه پرسی در کردستان عراق را در راستای تحقق طرح امریکایی خاورمیانه بزرگ تحلیل کرد و گفت: این همه پرسی فاقد مشروعیت و اعتبار قانونی است و می تواند بازتاب منفی در کل منطقه داشته باشد.
امام جمعه موقت اهواز حمایت از صهیونیست ها از برگزاری همه پرسی در کردستان عراق و تشکیل دولت کرد را در راستای نقشه های شوم صهیونیست ها برای ایجاد ناامنی در منطقه خواند و افزود:هرجا فتنه ای هست صهیونیست ها و امریکایی ها در آن دخیل هستند.

*رمز موفقیت ملت ایران انقلابی بودن است
امام جمعه موقت اهواز در خطبه دوم نماز به دیدار اعضاء و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن این مجمع اشاره کرد و گفت: رمز موفقیت ملت ایران در چهاردهه گذشته انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن بوده است.
وی گفت: ملت ایران به تاسی از رهبر عزیز خود و براساس شعار حسینی 'هیهات مناالذله' در مقابل دشمنان خود خواهد ایستاد و به راه پرافتخار خود ادامه می دهد.
حاجتی افزود: ملت ایران به خدا و وعده هایش اعتماد دارد و دست از اهداف ، آرمان های مقدس خود نخواهد کشید.
محکومیت ادامه تهاجم سعودی ها به ملت یمن و تجلیل از استقامت ملت مظلوم مقتدر یمن ، تحلیل نامه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به رهبر معظم انقلاب اسلامی ، تبیین و تبریک پیروزی های ارتش سوریه و محور مقاومت در برابر تروریست های جنایتکار داعش و آزاد سازی دیرالزور ، بیان ابعاد توفان سهمگین در امریکا و خسارت 290میلیارد دلاری این توفان بی سابقه از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه اهواز بود.
امام جمعه موقت اهواز در خطبه نخست نماز ضمن دعوت خود و عموم مردم و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه اظهار داشت:کسانی که تقوا پیشه سازند خداوند برکاتش را بر آنان فرو خواهد فرستاد.
/6002/6065
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.