به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با تبریک فرا رسیدن 12 فروردین روز جمهوری اسلامی، افزود: این مناسبت روز تثبیت یک مدل حکومتی است که اساس و قواعد آن برگرفته از دین مبین اسلام است.
وی اظهار کرد: در 12 فروردین سال 58 به دعوت امام راحل مردم در یک همه پرسی شرکت کردند و با 98.2 درصد به نظام جمهوری اسلامی رای مثبت دادند.
او اضافه کرد که پس از پیروزی انقلاب برای نخستین بار از صدر اسلام، یک حکومت اسلامی روی کار آمد که مردمی بودن و الهی بودن در راس امور آن است.
امام جمعه موقت قصرشیرین اظهار کرد: نظام جمهوی اسلامی از نظر نوع حکومت در دنیا بی نظیر است و با دیگر نظام ها، سیاست ها و دیدگاه های مختلف فرق دارد چرا که این نظام الهی بر اساس قوانین اسلامی شکل گرفته است.
حجت الاسلام شامحمدی افزود: در 12فروردین حکومتی شکل گرفت که اساس و بنیان آن آموزه های دینی و شرعی است و این نظام الهی تلاش می کند مردم در مسایل سیاسی و اجتماعی به کمال برسند.
وی ادامه داد: از زمان پیروزی انقلاب، دشمنان با اجرای توطئه های مختلف سعی در براندازی نظام اسلامی دارند که این دسیسه آنان با درایت و رهبری حکمیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور بی بدیل مردم در عرصه های مختلف با شکست مواجه شده است.
وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن 13 فروردین روز طبیعت، گفت: مردم علاوه بر لذت بردن از طبیعت خداوندی باید در حراست و حفاظت از منابع ملی اهتمام بیشتری داشته باشند و از آسیب رساندن به این سرمایه و نعمت خداوند خودداری کنند.
7079/3012/3033 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.