علی رحم کریمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کوچ برون استانی ۱۶ هزار و ۵۰۰خانوار عشایر به همراه ۱.۵میلیون راس دام سبک به مناطق ییلاقی استان‌های چهارمحال وبختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد ، لرستان ، اصفهان ، همدان ، ایلام و کرمانشاه تا ۲ هفته ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه کوچ عشایر به مناطق ییلاقی، بیشتر به صورت مکانیزه(کامیون)‌ صورت می‌گیرد بیان کرد: الزام به کوچ به صورت مکانیزه به منظور پیشگیری و کاهش مخاطرات شیوع کرونا صورت می‌گیرد.
مدیرکل امور عشایری خوزستان از شروع کوچ درون استانی ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری به مناطق ییلاقی و کوهستانی خوزستان با ۵۰۰هزار راس دام سبک خبر داد و افزود: کوچ درون استانی نیز بنابر مصوبه ستاد کشوری و استانی مبارزه با کرونا با یک ماه تاخیر شروع شده است.
کریمی ادامه داد: هماهنگی‌ لازم با استان‌های میزبان عشایر به منظور تامین نیازهای اساسی آنها از جمله آب ، آرد و علوفه انجام شده است.
کوچ عشایر به مناطق قشلاقی خوزستان از اواخر مهر همزمان با سردشدن هوا در مناطق ییلاقی شروع می‌شود.
تاکنون در مناطق عشایری خوزستان مواردی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است.
عشایر کشور در مجموع حدود ۲۵درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند. صنایع دستی ، شیر  و فرآورده‌های لبنی از دیگر تولیدات عشایر است که سهم قابل توجهی در سبد درآمدی آنان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.