حمید وشاخی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درآمد شهرداری اروندکنار از محل وصول عوارض محلی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال است که این مبلغ جوابگوی حجم بالای مشکلات شهری و حقوق پرسنل شهرداری نیست.

وی افزود: عوارض دریافت شده محلی در اروندکنار بسیار جزیی است و با این درآمد قادر به پرداخت حقوق پرسنل نیستیم و به ناچار با تامین اعتبار از سایر منابع در چندماه گذشته بخشی از حقوق‌ معوقه پرسنل و همچنین عیدی آنها پرداخت شد.

شهردار اروندکنار به حجم بدهی بسیار بالای شهرداری اروندکنار به پیمانکاران، بیمه تامین اجتماعی، کارگران، کارمندان و سایر اداره ها اشاره کرد و گفت:  رقم دقیق این بدهی با حسابرسی دقیق مشخص می‌شود، که با اخذ مجوز لازم و مراحل قانونی انجام خواهد شد.

وشاخی افزود: ۲۸ نیروی حجمی در شهرداری اروندکنار مشغول بکار هستند که تا پایان شهریور ماه حقوق آنها از سوی پیمانکار مربوطه پرداخت شده و مهر و آبان به دلیل پایان قرارداد پیمانکار با شهرداری این افراد از کار بیکار شدند، با اخذ مجوز قانونی از سوی سرپرست وقت شهرداری اروندکنار این افراد از اول آذر ماه پارسال برگشت بکار شدند و مطالبات مربوط به آذرماه آنان پرداخت شد.

شهردار اروندکنار تصریح کرد: این کارگران بعد از انتخاب پیمانکار جدید در دی ماه سال گذشته و انجام مراحل قانونی تاکنون مشغول بکار هستند، بخشی از مطالبات آنان در سال گذشته پرداخت شد و درصد هستیم با هماهنگی با پیمانکار حقوق معوقه بهمن و اسفند این کارگران پرداخت شود.

وی به ضدعفونی وگندزدایی خیابان‌ها، معابر، پارک‌ها، مبلمان شهری، ست‌های ورزشی و بازی و همچنین ساختمان های اداری در شهر اروندکنار اشاره کرد و افزود: تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده با همکاری فرماندار آبادان و  بخشدار اروندکنار از پتروشیمی آبادان و ماهشهر تهیه و در اختیار شهرداری قرار گرفت و کار ضدعفونی معابر این شهر به صورت روزانه توسط ۲ خودرو مکانیزه در حال انجام است. 

وشاخی اظهار داشت: برای تامین ماسک و دستکش پرسنل خدمات شهری نیز با توجه به مکاتبات با متولیان امر با مشکل مواجه هستیم و از آنها درخواست داریم برای تامین این اقلام به شهرداری اروندکنار کمک کنند. 

شهردار اروندکنار گفت: به رغم محدویت‌های مالی درصدد هستیم تا طرح‌ها و پروژهای عمران شهری متوقف نشود و به همین منظور عملیات نصب چمن مصنوعی در شهرک ۲۰۰ واحدی اروندکنار پیشرفت مناسبی دارد و منتظر برداشته شدن برخی از محدودیت‌های کرونایی برای انتقال چمن‌ مصنوعی و خرید مصالح برای بتن‌ریزی هستیم.

وی به تهیه و نصب ۵۰ باکس سطل زباله در شهر اروندکنار اشاره کرد و گفت: عملیات لکه گیری آسفالت و همچنین  نصب سرعت گیر ، علائم هشداری راهنمایی رانندگی در مناطق حادثه خیز و   خط کشی در دستور کار شهرداری اروندکنار قرار دارد.

شهرداری اروندکنار دارای ۱۶۰ نیروی ستادی و کارگری است.شهر مرزی اروندکنار در فاصله ۵۰ کیلومتری آبادان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.