سرهنگ سید شمس الدین موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه قریب چهار هزار نفر از مردم زنجان با حضور در محل بازنمایی این عملیات با رزم، رشادت، ایثار، فداکاری و ازجان گذشتگی رزمندگان اسلام در مقابل سربازان رژیم بعث عراق، آشنا شدند.

وی با بیان اینکه اغلب افراد به صورت خانوادگی، بازنمایی این عملیات فخرآفرین را به نظاره می نشستند، اظهار داشت: بازنمایی این عملیات از سوم تا هفتم مهرماه در سد خاکی گاوازنگ زنجان و روزانه به مدت ۲ ساعت (۱۹ تا ۲۱ شب)  به مرحله اجرا درآمد.

موسوی خاطرنشان کرد: سه گروه در قالب موکب امام رضا (ع)،  گروه جهاد غدیر (بسیج ایران ترانسفو) و اتحادیه اصناف و بازاریان و بسیج اصناف در بازنمایی عملیات کربلای پنج، با نوشیدنی گرم، نان و غدای گرم از حاضرین در محل پذیرانی کردند.   

وی اضافه کرد: بازنمایی این عملیات از سوی رزمندگان تیپ ۳۶ انصارالمهدی (عج) استان زنجان و با پوشش تصویری صدا و سیما مرکز زنجان و با همکاری و پشتیبانی دستگاه های مختلف اعم از استانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر، شرکت توزیع برق و همیاری شهرداری های زنجان با موفقیت اجرا و به پایان رسید.

عملیات غرورآفرین کربلای پنج که دی ماه سال ۵۶ آغاز شد کمر تمام ابرقدرت‌ها را شکست و سرنوشت جنگ را مشخص کرد به عنوان عملیاتی ویژه طراحی و اجرا شد و سربازان رژیم بعث عراق که از سوی استکبار جهانی مورد حمایت مالی و نظامی قرار داشتند زیر ضربات خردکننده رزمندگان اسلام قرار گرفتند.

این عملیات با رمز یا زهرا (س) از جبهه جنوب شلمچه و شرق بصره در منطقه ‌ای به وسعت ۱۵۰ کیلومتر مربع، با هدف آزادسازی شلمچه، جزایر و مناطق شرق بصره و پاسخ دندان‌شکن به شرارت ‌های دشمن در بمباران مناطق مسکونی، در سه مرحله آغاز شد و ۷۰ روز طول کشید.

این عملیات، در شرایطی صورت گرفت که صدام قصد داشت با تبلیغات گسترده در میان حامیانش، نسبت به قدرت مقاومت ارتش عراق در برابر عملیات قدرتمند رزمندگان اسلام، امیدی کاذب ایجاد کند.

در کربلای پنج قوی‌ترین پدافند دشمن که با کمک مستشاران خارجی ایجاد شده بود تا عمق ۹ کیلومتری خاک عراق در هم شکسته شد و دشمن برای مقابله با رزمندگان اسلام، ۱۴۰ تیپ را به این منطقه اعزام کرد و رزمندگان ایران در پایان عملیات ۸۱ تیپ و گردان را منهدم کردند و نیمی از ۳۴ تیپ اعزامی نیز متلاشی و ۱۰ درصد از جنگ افزارهای هوایی عراق منهدم و سنگین‌ترین تلفات انسانی به ارتش عراق  وارد شد.

۶۰۸۴/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.