علی خدادادی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای هر گونه همکاری با بهداشت و بیمارستان ها در خصوص بیماری کرونا اماده ایم ، معاونت پیشگیری هلال احمر استان تلاش دارد با برگزاری نشست با متخصصان و پزشکان مرتبط با این بیماری و تبادل اطلاعات و تجربیات با دانشگاه علوم پزشکی اهواز همکاری کند. 

وی در خصوص ارائه آموزش های بهداشتی در خصوص ویروس کرونا به مردم ادامه داد: هلال احمر آموزش اصول مراقبت های بهداشتی را به ۲ زبان فارسی و عربی برای شهروندان استان تهیه کرده و به روشهای مختلف به ارایه داده است.

خدادادی ادامه داد: ۱۰ بیلبورد آموزشی راه های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به ۲ زبان فارسی و عربی در سطح شهر توسط این جمعیت برای آموزش مردم نصب شده است.

وی گفت: بروشورهای آموزشی در ادارات استان با توجه به تعطیل بودن مدارس و دانشگاه ها برای آموزش مسائل بهداشتی و مراقبتی توزیع شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: وزارت بهداشت اعلام کرده است که ماسک هایی را به صورت رایگان و با قیمت کم در اختیار مردم قرار خواهد داد که در صورت تحویل این ماسک ها در بین مردم توزیع خواهند شد.

خدادادی اظهار داشت: ارائه آموزش به مردم برای رعایت نکات بهداشتی و سلامتی و خودمراقبتی بهترین راه مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار آن است به همین منظور هلال احمر در بخش آموزش رعایت مسائل بهداشتی ورود کرده است.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و این امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند،افراد مبتلا از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.