علی‌اکبر مرتضایی عصر یکشنبه در گفت‌وگوی زنده تلفنی ویژه برنامه رادیویی «هر خانه، یک پایگاه سلامت» با اشاره به اجرای آن از سوی سپاه افزود: به احتمال زیاد این بیمارستان در داخل دانشگاه علوم پزشکی (بیمارستان شهید بهشتی) راه‌اندازی می‌شود تا بتواند میزان تخت‌ها و امکانات را افزایش دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که راه‌اندازی بیمارستان برای ارایه خدمات بیشتر است یا اینکه هم‌اکنون نیاز است، تصریح کرد: بیمارستان شهید بهشتی کاشان در زمان حاضر با تخت‌های موجود کافی است اما برای رفاه حال بیشتر افراد مراجعه‌کننده و همچنین برای آسایش، آرامش و همچنین ارایه خدمات بهتر به آنها پیش‌بینی شده است.

فرماندار ویژه کاشان اضافه کرد: به علت نزدیکی این شهرستان با کانون اولیه بحران کرونا، از روزهای نخست تلاش شد تمهیداتی برای آن اندیشیده شود و بلافاصله ستاد پیشگیری از کرونا در منطقه تشکیل شد.

به گفته وی، این ستاد دارای کمیته‌هایی از جمله اطلاع‌رسانی، پشتبیانی، غذا و دارو و حقوقی است که با تقسیم کاری بین آنها تلاش شده همه عوامل برای رسیدن به هدف واحد گام بردارند.

مرتضایی یادآور شد: نیروهای امنیتی، نظامی، انتظامی، قضایی و نظارتی پای کار آمدند و رییس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دبیر ستاد هر کدام وظیفه خود را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم با آموزش بسیجیان از آنها به عنوان کمک‌کار برای پرستاران بهره‌گیری کنیم و مردم هیچ نگرانی نداشته باشند؛ آنچه که نیاز باشد مانند ژل، ماسک و مواد ضد عفونی کننده تهیه و حتی ۲ دستگاه آبپاش برای گندزدایی شهر نیز پیش‌بینی شده است که فردا کار را آغاز خواهند کرد.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: این شهرستان در محور شمال- جنوب کشور قرار گرفته است که به خودروها به ویژه اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که وارد شهرستان می‌شوند، توصیه شده در قم توقف نکنند و اگر مسافری جابه‌جا می‌کنند، بازدید به عمل می‌آید.

وی اظهار داشت: با هدف کاهش این بیماری با وجودی که ساعت‌های کار اداره‌ها کاهش یافت، به مدیران توصیه شد تا نشست‌ها به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود و تنها اعضای ستاد مقابله با کرونا برای نشست در مقر دانشگاه علوم پزشکی گردهم می‌آیند و بقیه نشست‌ها را به حداقل رساندیم.

مرتضایی با تاکید بر اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و شفاف به مردم افزود: با توجه به اینکه هفته مهمی در پیش‌رو داریم، این نوع اطلاع‌رسانی موجب ایجاد خودمراقبتی بیشتر بین مردم می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر خودداری از رفت‌وآمدهای غیرضرور در سطح شهر ابراز امیدواری کرد، با آغاز فصل زودرس گرما در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل شاهد کاهش این بیماری در منطقه باشیم.

با توجه به افزایش موارد مبتلایان به کووید ۱۹، وضعیت این منطقه در مرحله هشدار قرار گرفته است.

با احتساب آمار کاشان و آران‌وبیدگل، در مجموع در استان اصفهان تاکنون ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند که نزدیک به چهار درصد از کل بیماران شناسایی شده در کشور را در برمی‌گیرد.

بیماری کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.