کامبیز بازرگان روز دوشنبه در آیین افتتاحیه دوره آموزشی بدو خدمت هیات‌های علمی سازمان تحقیقات کشاورزی در سالن اجتماعات معاونت آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی‌آباد دزفول افزود: برای تحقیقات اثربخش باید شرایط تحقیقات را از شروع تا انتها تغییر دهیم چراکه نمی‌توان از روش‌های گذشته به نتیجه دلخواه رسید. 
وی با بیان اینکه حلقه‌های ترویج، تحقیق و آموزش باید به هم متصل شوند، اظهارداشت: باید در ماموریت‌ها بازنگری و بازاندیشی کرد؛ یکی از اهداف این دوره تبیین این موضوع است که در نظام توسعه‌ای دنیا بازیگران تغییر کرده‌اند.
معاون پژوهش سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی افزود: امسال با توجه به لزوم تغییر رویکرد سازمان‌های تحقیقاتی از عرضه به تقاضامحوری، انتخاب دستاوردهای برتر به داوران ذی‌نفع سپرده شده‌است.

رئیس مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول نیز با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و کشاورزی استان خوزستان گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی صفی‌آباد دزفول در سال ۴۲ با افتتاح سد دز آغاز به کار کرد و اکنون ۶۰۰ هکتار مزرعه تحقیقاتی و ایستگاه تحقیقات دامپروری، گیاه‌شناسی و معاونت آموزشی دارد. 
محمدرضا ملک‌زاده افزود: این مرکز ۲۴ نفر عضو هیات علمی و ۱۷ محقق دارد و سالانه ۲۵ تا ۳۰ مقاله علمی تولید می‌کند.
وی با بیان اینکه بخش تحقیقات فنی و زراعی این مرکز نیز فعال است، اظهارداشت: خسارت‌های علف‌های هرز در استان خوزستان بیشتر از بیماری‌ها و بیماری‌ها بیشتر از آفات است.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و نوسازی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این آیین گفت: دوره آموزشی بدو خدمت هیات‌های علمی کشور با هدف آشنایی با مشکلات و انتظارات بخش اجرا، شکل‌گیری ارتباط بین محققان و تدوین همکاری‌های مشترک و برنامه‌ها، بازدید از عرصه‌های اجرایی، آشنایی با سیاست‌های کلان، اهمیت و جایگاه تحقیقات در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی و بهره‌مندی از امکانات و زیرساخت‌های مراکز تحقیقاتی برگزار شده است.
غلامرضا گل‌محمدی افزود: انتظار می‌رود اعضای هیات علمی در این دوره‌ها حضور منظم داشته باشند و از تجربه‌های دیگر همکاران استفاده کنند.
وی بر ضرورت تکمیل شیوه‌نامه آموزشی براساس دستورالعمل توانمندسازی و ارائه طرح‌های تحقیقاتی مشترک بین همکاران و مراکز تحقیقاتی تاکید کرد و گفت: مهمترین بخش دوره آموزشی ۹۰ روز است که این چهار روز جزیی این دوره محسوب می‌شود.
مدیرکل دفتر منابع انسانی و نوسازی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: سه دوره آموزشی تخصصی تا پایان امسال برای هیات‌های علمی برگزار می‌شود.

دوره آموزشی بدو خدمت هیات‌های علمی سازمان تحقیقات کشاورزی از امروز در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی‌آباد دزفول آغاز شده و در مدت چهار روز ادامه دارد.

شهرستان دزفول از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود و سالانه حدود ۲.۵ میلیارد تن محصول کشاورزی تولید و در بازار عرضه می‌کند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.