به گزارش ایرنا رییس  مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول روز پنجشنبه در جریان بازدید معاون زراعت وزیر کشاورزی از طرح افزایش عملکرد و بهره وری گندم در نظام های زراعی گندم بنیان دزفول گفت: این طرح قبل از اعمال تحریم ها بین ایران و موسسه بین المللی سیمیت در سه گام تحقیقاتی، آموزشی ترویجی و توسعه آغاز شد.
محمدرضا ملک زاده افزود: این طرح در سال ۹۵ به صورت غیررسمی و در سال های ۹۶ و ۹۷ به صورت رسمی با همکاری موسسه بین المللی سیمیت در مرکز تحقیقات صفی آباد دزفول اجرا شد.
وی اظهار داشت: پارسال با استفاده از ظرفیت و توانمندی های داخلی توانستیم این طرح را اجرا و نتایج را در قالب برنامه های ترویجی ارائه کنیم.
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول افزود: امسال نیز این طرح در سه پلتفرم،  ۲ تا در شمال و یکی در جنوب درحال اجرا است که توانستیم این طرح را پیاده و نتایج مصرف زارعان را با نتایج محققان مقایسه کنیم.
وی بیان کرد: با مقایسه نتایج به دست آمده محققان متوجه شدند می توان به اهداف طرح یعنی افزایش ۲۵ درصدی عملکرد گندم دست یافت و آن را به مرحله اجرا گذاشت.
ملک زاده گفت: در سال زراعی جدید که از ۲۵ آذرماه امسال آغاز می شود گام سوم طرح یعنی توسعه و افزایش بهره وریرا در ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ۱۲ شهر استان خوزستان آغاز کردیم.
وی افزود: برای هماهنگی و هم اندیشی اجرای این طرح مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی کشور و خوزستان در مرکز تحقیقات صفی آباد دزفول حاضر و هماهنگی های لازم در این خصوص انجام شد.
وی اظهار امیدواری کرد نتایج تحقیقات محققان در این سطح از اراضی کشاورزی استان خوزستان با موفقیت همراه شود.
۷۲۷۸/۳۰۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.