به گزارش ایرنا رحیم کعب عمیر روز سه شنبه در نود و یکمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز افزود: با مشکلات اعتباری و سرعت کند انجام پروژه های مرتبط با آب و فاضلاب تا ۲ سال آینده وضعیت اهواز سامان نمی یابد.
وی بیان کرد: استاندار خوزستان، شهردار و ریاست شورای شهر اهواز ضمن اعلام وضعیت بحرانی در شهر باید از شهرها و استان های معین برای حل مشکل آب و فاضلاب کمک بگیرند.
کعب عمیر ادامه داد: هم اکنون پروژه های ناتمام آبفا در سطح شهر، بر خدمات رسانی شهرداری اهواز هم سایه افکنده است.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص لایحه تشکیل کمیته بررسی مشکلات کارگری و پیمانکاران شهرداری گفت: حدود ۹۰ درصد مراجعات مردمی به شورای شهر درخصوص مطالبات کارگری و نوع قراردادها است.
محمدهادی قنوات افزود: هدف از تشکیل این کمیته ورود سازشی برای حل اختلاف پیمانکاران و کارگران است.
این لایحه در صحن علنی شورا رای نیاورد و قرار شد ابتدا در کمیسیون حقوقی و املاک بررسی شود.
اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به لایحه واگذاری قسمتی از وظایف و اختیارات شهردار اهواز به محسن بشیری به عنوان قائم مقام شهردار رای مثبت دادند. براین اساس بخشی از وظایف شهردار از جمله بررسی مسایل و مشکلات شهر و برنامه ریزی برای رفع آنها، نظارت بر عملکرد معاونان شهرداری، هماهنگی مناطق در راستای دستیابی به اهداف شهرداری، هماهنگی سازمان های وابسته شهرداری و ارزیابی عملکرد آنها و ساماندهی املاک‌ شهر به قائم مقام واگذار شد.
یک عضو شورای شهر اهواز در خصوص این لایحه گفت: مشابه همین لایحه در دوره شهردار سابق به صحن شورا ارایه و بدون مخالفت تصویب شد.
فتح ا... حاجتی افزود: اما برخی اعضا با لایحه ارایه شده در زمان شهردار فعلی، مخالفت می‌کنند؛ باید در وقت صرفه‌جویی کرد اما برخی اعضا زیاد حساسیت به خرج می‌دهند و مانع تسریع در روند انجام کارها می‌شوند.

معاون وزیر کشور روز دوشنبه حسب فرمان رهبرمعظم انقلاب برای حل مشکل فاضلاب اهواز و دستور ریاست جمهوری در سفری ۲ روزه به خوزستان سفر کرده است.
۹۸۸۷ /۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.