درحالی‌که خبر استعفای شهردار قزوین توسط نایب‌رئیس و برخی اعضای شورای اسلامی شهر تأییدشده است، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین همچنان از ارائه اطلاعات خودداری و عنوان می‌کند «مگر شهردار رفته است که در این مورد صحبت کنم».

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، شب گذشته جلسه شورای اسلامی شهر قزوین با دستور کار بررسی نامه‌های واصله مصوبات کمیسیون تخصصی شورا و ارائه گزارش عملکرد مدیران عامل سازمان‌های حمل‌ونقل ترافیک و آتش‌نشانی و سایر موارد عنداللزوم به‌صورت علنی در صحن شورا برگزار شد.

علی‌رغم اینکه از اصحاب رسانه برای حضور در این جلسه دعوت‌شده بود، در میانه، ادامه جلسه شورا را غیرعلنی اعلام کردند و از اصحاب رسانه خواستند که جلسه را ترک کنند؛ همین موضوع گمانه‌زنی‌هایی در خصوص استعفای شهردار و پیشنهاد گزینه‌های احتمالی را دامن زد.

برای پیگیری موضوع به سراغ حکمت الله داوودی رئیس شورای شهر قزوین رفتیم، وی با بهانه‌هایی از مصاحبه سرباز زد و خطاب به خبرنگار ایسنا، بیان کرد: «استعفای شهردار را چه کسی تأیید کرده است از همان شخص همه سؤالاتتان را بپرسید، اگر شما می‌گویید شهردار رفته من حرفی ندارم؛ بروید با همان عضو شورا که این موضوع را طرح کرده مصاحبه کنید، شنبه باید مفصلاً صحبت کنیم».

شایعات استعفای شهردار قزوین حدود دو ماه است که در فضای مجازی مطرح است، اما رئیس شورا همواره بر تکذیب آن اصرار دارد درحالی‌که سایر اعضای شورا از اعلام وصول استعفا خبر می‌دهند رئیس شورا در مقابل این خبر جبهه می‌گیرد، با توجه به اهمیت انتخاب شهردار برای قزوین طبیعتاً این نوع پاسخگویی درشأن ریاست شورای شهر نیست و انتظار می‌رود با مسائلی دارای اهمیت به‌صورت حرفه‌ای روبه‌رو شود و مصاحبه کند.

درحالی‌که رئیس شورای شهر قزوین با رفتارهای دور از شأن خواستار عدم پیگیری موضوع تا روز شنبه شده است، مهدی عبدالرزاقی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با ایسنا منطقه قزوین این استعفا را تأیید کرده است.

عبدالرزاقی می‌گوید: استعفای شهردار روز گذشته در جلسه غیرعلنی شورا اعلام وصول و متن آن در شورا قرائت‌شده است، اما رسیدگی و پیگیری این مسئله در جلسه شورا که روز شنبه برگزار می‌شود صورت می‌گیرد، در صورت پذیرش استعفای شهردار توسط اعضای شورا در گام اول سرپرستی از میان معاونت‌های شهرداری در نظر گرفته می‌شود.

عبدالرزاقی تأکید می‌کند: به‌طورمعمول جلسات انتخاب یا رسیدگی به استعفای شهردار به‌صورت غیرعلنی برگزار می‌شود.

فرج‌الله فصیحی رامندی عضو شورای شهر قزوین که شب گذشته در مصاحبه با خبرگزاری فارس قزوین استعفای شهردار را تأیید کرده است، می‌گوید: استعفای شهردار به صحن شورا ارسال‌شده است، در گام اول باید سرپرست برای شهرداری انتخاب شود.

وی تأکید می‌کند: انتخاب سرپرست از بین کارکنان شهرداری صورت می‌گیرد و بعدازآن به مدت سه ماه برای انتخاب شهردار فرصت وجود دارد تا گزینه‌ها بررسی و گزینه نهایی اعلام شود.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، شهرداری قزوین تاکنون 62 شهردار به خود دیده است که هرکدام در دوران فعالیت خود پروژه‌های خوب و بد زیادی داشتند، علی صفری در چهارم آبان ماه سال ۹۶ پس از دو ماه سرپرستی شهرداری قزوین به‌جای مسعود نصرتی و به‌عنوان شصت و دومین شهردار قزوین معارفه شد حال باید دید در دوران مسئولیت وی چه اتفاقاتی رخ‌داده است که رئیس شورای شهر قزوین چنین جبهه می‌گیرد و از اعلام خبر خودداری می‌کند؛ ضمن اینکه این سؤال وجود دارد که معیار شورای شهر برای انتخاب شهردار بعدی چیست؟

به گزارش ایسنا موارد مشابهی که در مدت یک سال اخیر اتفاق افتاده نشان از کم‌سوادی رسانه‌ای مسئولان استان قزوین دارد، زمانی که اتفاق خاصی در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی رقم می‌خورد مسئولان به‌جای اینکه با شفاف‌سازی مانع از دروغ‌پراکنی و حاشیه‌سازی شوند ترجیح می‌دهند با سکوت یا بعضاً با بروز رفتار ناشایست از ارائه اطلاعات خودداری کنند و همین امر انواع حواشی و شایعه‌پراکنی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.