«رضا اردکانیان» شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر یزد بدون اشاره به جزئیات بیشتر در این مورد افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده به احتمال زیاد این تعرفه تا قبل از مهرماه سال‌جای اعمال می‌شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب شهری(آبفا) و روستایی(آبفار) با یکدیگر ادغام می‌شود، بیان داشت: در این حوزه یک شرکت غیردولتی در استان‌ها تشکیل و مسئولیت آب و فاضلاب را به عهده خواهد داشت.

وزیر نیرو همچنین از احتمال تغییر نام شرکت‌های آب و ‌فاضلاب کنونی به شرکت « آب » خبر داد و تصریح کرد: در این خصوص اقدام‌هایی برای تحقق طرح انجام شده که بدون شک اجرای آن در کشور ضروری است.

اردکانیان در ادامه این نشست به برخی مشکلات ساختاری اشاره کرد و گفت: در سازمان اداری کشور ۲  مشکل جدی داریم که هر ۲ بر یکدیگر تاثیرگذار است که شامل ساختار با تمرکز شدید و همچنین در عین تمرکزگرایی شدید، بخشی‌نگر است.

جانشین فرمانده اقتصاد مقاومتی کشور در استان‌های یزد و کرمان به اهمیت فعالیت‌های بین‌بخشی برای تحقق اهداف مورد نظر اشاره کرد و گفت: کار زمانی به سامان می‌رسد که دستگاه‌های مختلف با هم کار کنند.

اردکانیان در ادامه به مسائل حوزه انرژی در یزد اشاره کرد و افزود: آمادگی تشکیل کارگروه با مشارکت برنامه‌ریزی شده و هدفمند شهرداری، شرکت آبفا، شرکت توزیع برق و ظرفیت دانشگاهی برای حل مسائل را داریم.

وی تصریح کرد: برای تحقق برنامه‌ها در یزد پیش نیاز این موضوع، کار مشترک است که باید برای تاب‌آوری و افزایش سازگاری با حوادث و اتفاق‌هایی که یکی از آنها کاهش بارندگی است و مانایی برای پایداری زندگی در یزد است، انجام شود.

وزیر نیرو در ادامه از اجرای ۱۳۶ پروژه مختلف مرتبط با فعالیت این وزارتخانه در استان یزد خبر داد و گفت: در این ارتباط افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

اردکانیان با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصد فیزیکی این پروژه‌ها اظهار امیدواری کرد که دولت بتواند با بهبود شرایط منابع مورد نیاز را بهتر تامین کند و بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها تا پایان دولت دوازدهم به پایان برسد.

وی همچنین از افتتاح  ۳۴ پروژه صنعت آب و برق با  ۱۰۱ میلیارد تومان هزینه و سرمایه گذاری فردا ( پنجشنبه) در استان یزد خبر داد.

در نشست یادشده محمدعلی طالبی استاندار یزد، غلامعلی سفید رئیس شورا و اعضای این نهاد مدنی حضور داشتند. 

وزیر نیرو پس از پایان نشست یادشده یک اصله نهال نیز غرس کرد.

همچنین قرار است شورای اقتصاد مقاومتی استان با حضور اردکانیان برگزار شود.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.