به گزارش ایرنا عبدالحسین پوررکنی روز چهارشنبه در نشست شورای آرد و نان شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود: این منازل غیرقانونی فروردین ماه امسال شناسایی شده اند و پیش بینی می شود جمعیت ساکن در آنها حدود یکهزار نفر باشد.

وی اظهار داشت: باید آمار دقیق اهالی این منطقه مشخص شود تا برحسب جمعیت نسبت به اخذ مجوز راه اندازی نانوا در این منطقه تصمیم گیری شود.

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به مشکلات عرضه و توزیع آرد در مناطق عشایری و سخت گذر این شهرستان افزود: دستگاه های نظارتی نحوه عرضه و توزیع آرد را در این مناطق رصد کنند.
وی گفت: باید آمار دقیق اهالی مناطق عشایری و روستایی دزفول برای توزیع آرد مشخص شود تا بتوان به درستی نسبت به توزیع اقدام کرد.

نحوه توزیع آرد امور عشایر و تعاون روستایی انحراف داشته است

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول نیز در این نشست گفت: ۶۷ مورد بازرسی از سطح نانوایی های دزفول در یک ماه گذشته انجام شده که در این بازرسی ها پس از گزارش یک مورد عرضه آرد خارج از شبکه، ۷۵ کیسه آرد ضبط شد.

مهراب عبدالهی افزود: ۲ نانوایی دیگر نیز تخلف عدم درج قیمت داشتند که در مجموع سه پرونده نانوایی متخلف در تعزیرات حکومتی دزفول تشکیل شد.

وی اظهار داشت: انحراف هایی در نحوه توزیع آرد امور عشایر و تعاون روستایی گزارش شده که باید برای جلوگیری از این تخلف ها، همکاری بیشتری بین این ۲ نهاد صورت گیرد.

رییس تعاون روستایی دزفول نیز گفت: بر اساس آخرین جمعیت سرشماری، ماهانه ۹۳۰ کیسه آرد در شهر سیاه منصور دزفول توزیع می شود که این مقدار آرد بین سه نانوایی توزیع می شوند ولی تعدادی از عشایر درخواست آرد خام پز کرده اند که سهمیه ای برای توزیع وجود ندارد.

محمد مهرپرور افزود: روستای حسین کلولی دزفول نیز ماهانه ۵۵۵ کیسه سهمیه آرد دارد که برای راه اندازی نانوایی در این روستا، اهالی برای اختصاص سهمیه آردخام پز به نانوایی موافقت نمی کنند در صورتی که امکان توزیع سهمیه بیشتر آرد وجود ندارد.

وی اظهار داشت: طبق اعلام شورای روستا، اختلاف آماری حدود ۸۰۰ نفر  برای جمعیت روستای حسین کلولی وجود دارد که باعث شده تقاضای راه اندازی نانوایی داشته باشند در صورتی که امکان توزیع بیشتر آرد نیست.

وی افزود: طبق گفته شورای این روستا در حال حاضر مشکلی برای سهیمه آرد در این روستا وجود ندارد ولی در فصل پاییز و زمستان این میزان سهیمه جوابگوی اهالی نیست.

محسن پورفرخی رییس امور عشایر شهرستان دزفول نیز گفت: طبق سرشماری امور عشایر که هر ۱۰ سال انجام می شود شهر سیاه منصور هیچ آردی از امور عشایر تحویل نمی گیرد و آرد توزیعی توسط تعاون روستایی انجام می شود.

دستگاهی برای افزایش کیفیت نان دزفول از ایتالیا خریداری شد

مدیرعامل شرکت آرد شعله دزفول نیز در این نشست گفت: یک دستگاه جدید با قیمت ۵۰ میلیارد ریال توسط این شرکت  از ایتالیا خریداری شده که کیفیت آرد را افزایش می دهد.

سعید توتونچی با بیان اینکه هیچ ارز دولتی برای خرید این دستگاه دریافت نشده است، افزود: با نصب این دستگاه حدود ۷۵ درصد مصرف برق کاهش می یابد چرا که این دستگاه ضمن فعالیت برای خودش برق تولید می کند.

به گزارش ایرنا روستاهایی چون شهید بهشتی، سیدنور، میانرود و امام نیز تقاضای نان فانتزی کرده بودند که این موضوع در دستور  کار این نشست قرار گرفت و مقرر شود موضوع بررسی شود.

در این نشست مقرر شد کمیته ای برای تصویب تعداد جمعیت عشایری منطقه سر سرباز و دیگر مناطق عشایری که درخواست افزایش سهمیه آرد داشته اند، تشکیل شود.

افزون بر ۲۲۰ واحد نانوایی در سطح شهرستان دزفول فعال است.

۷۲۷۸/۳۰۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.