ایرج احمدی روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه زنجان و شیراز، قطب‌های تولید ارز دیجیتال در کشور هستند، اظهار داشت: این کار برای دور زدن تحریم‌ها مناسب بوده و اکنون پنج واحد در شهرک‌های صنعتی استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک ۸۵ درصد اشتغال کشور را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: در ۱۶ شهرک صنعتی استان، زمین برای عرضه به متقاضیان وجود دارد.

احمدی افزود: یک هزار و ۶۵۰ فقره قرارداد و یک هزار بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی وجود دارد و ۶۵۰ طرح تولیدی و صنعتی نیز در دست اقدام است که در آینده، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به وجود تعدادی زمین راکد و بلااقدام در شهرک‌های صنعتی استان، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا این زمین‌ها را در اختیار متقاضیان جدید قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در خصوص تسهیلات مختلف برای واحدهای تولیدی و صنعتی، گفت: این تسهیلات از طریق سامانه «بهین‌یاب» پیگیری می‌شود، ضمن اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز به عنوان بازوی اجرایی به پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی می‌پردازد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۲۰۰ فقره قرارداد واگذاری زمین و ۱۱۹ بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی استان اتفاق افتاد که از سال ۶۳ تا کنون بی‌سابقه است.

احمدی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان از لحاظ جذب منابع در سال ۹۷، رتبه اول کشور را کسب کرد، گفت: سایر استان‌ها تنها پنج درصد منابع را جذب کرده بودند اما در زنجان ۳۰ درصد منابع جذب شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان خاطرنشان کرد: ۱۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی، تملک شده و به همین مقدار نیز از منابع داخلی شرکت در شهرک‌های صنعتی استان هزینه شد.

وی با بیان اینکه پیگیر استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی هستیم، گفت: تلاش بر این است تا صنایع با کیفیت بیشتر، آلودگی کمتر، تکنولوژی روز و ایجاد مشاغل بیشتر در شهرک‌ها مستقر شده و منجر به ایجاد اشتغال، رونق تولید و افزایش صادرات شود.

احمدی به صادرات ۲۳۰ میلیون دلاری از شهرک‌های صنعتی استان در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: بخش زیادی از این محصولات صادراتی شامل سرب و روی بود که در کنار مشکلات محیطی، حجم زیادی از صادرات استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، گفت: متوسط تعطیلی واحدهای صنعتی در کشور، ۲۰ و در استان زنجان ۱۷ درصد است.

احمدی اظهار داشت: ۳۳ واحد تولیدی در سال گذشته با همکاری تمام مسئولان استان به چرخه تولید بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: ۲۷ مورد از واحدهای تولیدی صنایع کوچک (واحدهای دارای کمتر از ۵۰ نیروی کار) نیز به دلیل نوسانات ارزی و کمبود مواد اولیه، راکد شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در خصوص مشکلات شرکت کاغذسازی راشا کاسپین گفت: طی جلسه‌ای با حضور مدیران آب منطقه‌ای، محیط زیست و اطلاعات به مدیران این شرکت اعلام شده که در صورتی که فشار بیش از حدی بر روی منابع وارد شده و گزارش‌های علمی نیز این موضوع را تایید کند احتمال ایجاد تنش اجتماعی وجود دارد لذا تذکرهای لازم نسبت به بازچرخانی آب، نظافت شهرک صنعتی و تفکیک زباله‌ها داده شده است.

وی افزود: امیدواریم مسئولان شرکت، دغدغه مردم را درک کرده و تصفیه‌خانه مجهز را ایجاد کنند تا آب مصرفی دوباره به چرخه بازگردد.

این مسئول در خصوص شهرک تخصصی برق، الکترونیک و آی‌تی (کهناب) نیز خاطرنشان کرد: تا کنون سه قرارداد منعقد شده که ۲ مورد در مراحل پایانی قرار داشته و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: یک متقاضی نیز ۴۰ هکتار زمین می‌خواهد که در این صورت شهرک را به آن متقاضی واگذار می‌کنیم.

۹۵۵۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.