عادل حرباوی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:کلرزنی و سالم سازی آب روستایی در شهرستان های خوزستان به ویژه در مناطق سیل زده با حساسیت ویژه ای انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان و عوامل شبکه بهداشت در این زمینه نظارت دارند، افزود:هیچگونه نگرانی در خصوص بهداشت و سلامت آب شرب روستاهای استان وجود ندارد.
وی ادامه داد: موارد مشاهده شده از ناگ انسانی در شهرستان حمیدیه ارتباطی با بحث آب شرب ندارد.

** آب شرب پنج روستای سیل زده قطع است
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان ادامه داد: آب شرب چهار روستا در شهرستان اندیمشک به دلیل آب بردگی خطوط انتقال از 10 روز پیش قطع است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا آب شرب این روستاها هنوز برقرار نشده گفت: خطوط انتقال این روستاها از جنس فلزی بوده که برای تامین آن باید خطوط جدیدی خریداری می شد.
حرباوی افزود: همچنین آب شرب یک روستا در شهرستان شادگان به دلیل سیلاب قطع شده که تلاش می شود در هفته آینده آب شرب این روستاها برقرار شود.
سرپرست شرکت آبفار خوزستان با اشاره به اینکه آب روستایی در دیگر نقاط خوزستان در وضعیت پایدار است، خاطرنشان کرد: آب شرب در روستاهایی که دچار مشکل هستند از طریق تانکر و یا آب های بسته بندی شده تامین می شود.
پیش از این مهدی حسینی‌ زاده سرپرست مرکز بهداشت خوزستان رعایت موازین بهداشتی در آبرسانی به روستاها را از جمله چالش های پس از سیل اعلام کرد و از شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان خواست تا زمانی که از وضعیت بحران خارج نشده ایم همچنان به توزیع آب بسته بندی در اردوگاه ها و روستاهای سیل زده بپردازند.
همچنین ایرج نظری رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز چهارشنبه هفته گذشته در شورای سلامت خوزستان از مشاهده تعداد محدودی ناگ انسانی در مناطق سیل زده شهرستان حمیدیه خبر داد.
پنج فاکتور آب ، غذا، سبزیجات و میوه جات، دست های آلوده در انتقال بیماری ناگ انسانی نقش عمده دارند. ناگ انسانی مقدمه بیماری التور و یا همان وبا است.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.