دکتر سید مهدی حسینی زاده دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم های نیروهای آبفا به شهرستان لالی اعزام شدند و در حال حاضر تامین آب به شکل تانکری انجام می شود و مقداری آب بسته بندی نیز بین شهروندان توزیع شده است اما لازم است آب بسته بندی بیشتر تامین و در اختیار شهروندان باشد.
وی افزود: لالی سه روز است که درگیر کدورت آب شده، هر چند میزان کدورت دیشب و امروز صبح لالی نسبت به وضعیت بحرانی اولیه کاهش یافته اما هنوز خیلی بالاتر از حد استاندارد است و نیاز است مداخلات آب جایگزین انجام شود تا مشکلی برای سلامت شهروندان پیش نیاید.
حسینی زاده ادامه داد: برداشت آب حوزه شهری لالی از آب سطحی و رودخانه است و به علت طغیانی شدن رودخانه و افزایش کدورت آب ، تاسیسات توان حذف این میزان کدورت را ندارد و همچنین مشکلات راهبری تاسیسات آب لالی نیز باید حل شود و به وضعیت تاسیسات رسیدگی شود.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: کدورت آب تاثیر مستقیم بر وضعیت گندزدایی و کلر خواهی آب دارد، هر چند که میزان کلر باقی مانده در حد مطلوب است.
به گفته وی مشکل میزان کلر باقی مانده در سطح شهر لالی وجود ندارد اما مداخلات برای کاهش کدورت آب و تامین آب جایگزین باید صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در حوزه شهرستان هویزه در بخش آب روستایی ، عملکرد تاسیسات آب روستایی نیاز به مداخله دارد و آبفا روستایی باید تلاش کند تمام تاسیسات حوزه روستا با ظرفیت کامل وارد مدار شوند.
حسینی زاده گفت: بررسی های ما درحوزه شهرستان هویزه نشان می دهد که به علت رعد و برق ها و مسائلی که آب و فاضلاب مطرح می کند تاسیسات با تمام ظرفیت در مدار نیست.
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: برای مناطق سیل زده حوزه هویزه و دشت آزادگان تاکید بر تامین آب تانکری برای مصارف شست و شو و تامین آب بسته بندی در مناطق دچار آبگرفتگی است و برای مردم لالی نیزباید آب جایگزین تامین شود.
وی اظهار داشت: در حوزه اهواز تا کنون مورد اورژانسی در خصوص بالازدگی فاضلاب گزارش نشده است و آب از نظر میکروبی و کدورت مشکل خاصی ندارد.
حسینی زاده ادامه داد: کدورت دیروز آب اهواز تقریبا نزدیک به حد استاندارد گزارش شده و مشکل جدی وجود ندارد و از نظر میکروبی و کدورت اوضاع تحت کنترل است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر درتمام شهرهای استان آب شرب پایدار و با کیفیت به شهروندان ارائه می شود اما در شهر لالی میزان کدورت آب به 10 هزار NTU رسیده است.
صادق حقیقی پور افزود: هفت تانکر آب رسانی در لالی مستقر شده است تا مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.
وی ادامه داد: علت این وضعیت بارندگی شدید در بالادست است که مخازن پر شده اند و تصفیه خانه در شرایط عادی قادر به تصفیه آب تا پنج هزار NTU است و در حال مدیریت شبکه هستیم.
3004/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.