به گزارش ایرنا، در این تمرین که به صورت نمادین و با شرکت نیروهای امدادی و دانش آموزان در مدرسه شایستگان ایذه برگزار شد، دانش آموزان با روش های امداد و نجات، حمل مصدوم، اطفای حریق، خروج اضطراری، پناه گیری و چگونگی مقابله با کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله آشنا شدند.
این تمرین با حضور ادارات و نیروهای امدادی فوریت های پزشکی، آتش نشانی، جمعیت هلال احمر و همکاری اداره آموزش و پرورش ایذه برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایذه در جمع دانش آموزان این مدرسه گفت: برگزاری تمرین های آموزشی در مدارس برای آشنایی دانش آموزان با پدیده های طبیعی است و با آموزش به دانش آموزان به عنوان پیام رسانان فرهنگی، خانواده ها و سایر اقشار جامعه با راه های مقابله با زلزله آشنا می شوند.
فرهنگ‌ محمودی افزود: این تمرین با هدف ارتقای سطح آمادگی دانش آموزان در زمان بروز حادثه و کاهش آسیب های ناشی از وقوع زلزله صورت گرفت.
وی با اشاره به حادثه خیز بودن کشور ایران، برگزاری تمرین های ایمنی و زلزله را موجب آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با حوادث طبیعی دانست و افزود: این گونه تمرینات موجب آمادگی و هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه های امدادرسان در مقابل حوادث احتمالی خواهد شد.
شهرستان ایذه در شمال شرقی استان خوزستان بر‌روی گسل در میان رشته کوه های زاگرس قرار گرفته است.
7161/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.