کیومرث مظفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک میلیون و 130 هزار نفر از جمعیت استان که بیش از 60 درصد جمعیت را شامل می شود زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.
وی اظهار داشت: یک هزار و 40 موسسه درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان است و 33 دفتر پیشخوان مشغول به تولید دفترچه هستند که در راستای تسهیل خدمت به مردم با اولویت خدمت به مناطق محروم و زلزله زده تاسیس شده اند.
مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه ادامه داد: 437 میلیارد تومان به منظور هزینه درمانی بیمه شدگان در تعهد بیمه سلامت استان قرار گرفت که در سه ماه نخست امسال با تدابیر ویژه، 62 میلیارد تومان اعتبار از سازمان اخذ و در وجه مراکز درمانی پرداخت شد و باید گفت که از نظر پرداختی ها در مقایسه با سازمان های بیمه گر کشور جلو بوده و موفق تر عمل کرده ایم.
وی اضافه کرد: در راستای پاسخگویی سریع به جامعه هدف، مرکز تماس 1666 در آستانه سالروز بزرگداشت مقام خبرنگار و تاسیس سازمان بیمه سلامت فعال شده تا همه افراد اعم از بیمه شدگان و مراکز طرف قرارداد بتوانند سوُال، انتقاد، پیشنهاد و نظر خود را از طریق همین سامانه انتقال دهند.
مظفری با بیان اینکه ارجاع الکترونیک شهری در دستور کار قرار دارد ، افزود: به احتمال قوی این طرح در شهرستان های روانسر، قصرشیرین و صحنه به صورت پایلوت اجرا می شود.
این مقام مسئول یادآور شد، از ابتدای امسال بحث کاهش هزینه القایی و مدیریت هزینه ها در دستور کار قرار دارد که منجر به ارتقای سطح کیفی خدمات خواهد شد.
وی با تاکید براینکه دارو، دفترچه و خدمات درمانی به بیماران خاص کاملا رایگان است، ادامه داد: یک هزار و 700 بیمار خاص در استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که به ازای هر بیمار خاص یک میلیون و 300 هزار تومان ماهانه هزینه می شود.
مظفری با تاکید براینکه تنها کمتر از پنج درصد داروهای بیماران ام اس رایگان نیست، افزود: میانگین هزینه ماهانه بیماران هموفیلی نیز نزدیک به سه میلیون و 500 هزار تومان می باشد.
وی اظهار داشت: از اصحاب رسانه انتظار داریم در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم برای آشنایی بهتر با قوانین بیمه ای همکاری کنند تا جامعه توانمند شود و رفتاردرمانی جامعه اصلاح شود تا فرد دست به خوددرمانی نزند.
مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه همچنین از اصحاب رسانه به عنوان مشعل داران توسعه و آگاهی یاد کرد که با به کارگیری هنر، مهارت، تدبیر و دانش فضایی سالم برای اطلاع رسانی شفاف و اثربخش بین مردم و سازمان ها را فراهم می کنند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان ، 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.