به گزارش ایرنا، موسی رضایی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ابهر به چالش های مهم آموزش و پرورش، آهنگ رشد جمعیت دانش آموزان و در پی آن کمبود فضای آموزشی اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان خرمدره نیز با رشد 3.9 درصدی دانش آموزان در مقطع ابتدایی بالاترین آهنگ رشد را در استان دارد.
وی با اشاره به شاخص های روبه رشد این شهرستان در حوزه آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه سال قبل شاهد افزایش 3 نمره در معدل دانش آموزان بودیم و خروجی پایه های 10 و 11 بسیار مطلوب بود.
رضایی خاطرنشان کرد: امسال آزمون کنکور با 2 هزار و 500 نفر و آزمون استخدامی آموزش و پرورش با یکهزار و 300 شرکت کننده با تلاش مسئولان مربوطه در شهرستان به خوبی برگزار شد.
وی با اشاره به آماده بودن پایگاه های اسکان فرهنگیان، ابراز کرد: پایگاه های اسکان فرهنگیان ابهر با 20 سوئیت روزانه ظرفیت پذیرش 160 نفر را دارد.
فرماندار ابهر نیز گفت: برای جلب مشارکت مردم در هر زمینه باید ابتدا اعتماد آنان جلب شود که مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان ابهر با عمگرایی در حوزه وظایف خود در جلب اعتماد مردم موفق بوده است.
علی حیدری با تاکید بر توجه ویژه هر فرد بر مسئولیت های اجتماعی خود در جامعه، افزود: هیچ دولتی بدون همراهی و تلاش ملت خود نمی تواند کشورش را آباد کند.
وی برنامه ریزی و مدیریت را مهمترین مسئولیت اداره آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: بسیاری از اموری که در حال حاضر دغدغه آموزش و پرورش است می توانست در غالب مسئولیت های اجتماعی به مردم واگذار شود تا این اداره برای انجام هر برنامه ای مجبور به تشکیل کارگروه نباشد.
حیدری ابراز کرد: اقداماتی مانند هوشمندسازی مدارس و زیباسازی ظاهر مدرسه و همچنین ایجاد کارگروه های مختلف برای انجام این امور در اداره آموزش و پرورش علاوه بر ایجاد تداخل و رفع تکلیف در انجام مسئولیت ها، مانع از رسیدگی به امور اصلی می شود و به این منظور لازم است احساس مسئولیت اجتماعی در میان مردم نهادینه شود.
وی با تاکید بر افزایش استفاده از مشارکت های فکری، خاطرنشان کرد: بسیاری از ناظران بیرونی و جامعه هدف ما متوجه اموری می شوند که لازم است از این دیدگاه ها نیز در انجام وظایف بهره مند شویم.
7324/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.