فرامند هاشمی زاده دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پایانه مسافری چذابه افزود: زیرساخت هایی همچون برق ،روشنایی ، جاده دسترسی ، حمل ونقل ، آب بهداشتی ، اسکان و تغذیه زائران توسط مواکب ، توقفگاه خودرو ، بهداشت و درمان ، سوخت رسانی ،گیت های گذرنامه و از همه مهمتر امنیت زائران در چذابه فراهم شده است.
وی گفت: البته بارندگی های صبحگاه دوشنبه در غرب خوزستان ، مراحل پایانی تعریض و چهار بانده کردن بخش هایی از مسیر سوسنگرد - چذابه که مشهور به 'طریق الحسین(ع)' را با اختلال رو به رو کرد که با بهبود وضعیت آب و هوایی کارهای تکمیلی از سرگرفته می شود.
رییس کمیته زیرساخت ستاد اربعین خوزستان همچنین از تکمیل خط آبرسانی از مواکب تا پایانه مسافری چذابه به طول 2.7 کیلومتر تا چند روز آینده خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه ستاد اربعین قرار بود این پروژه تا 28مهر توسط سازمان آب و برق خوزستان به سرانجام برسد ولی به دلیل کمبود لوله این پروژه با تاخیر به بهره برداری می رسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: براساس طرح جامع چذابه ، همه زیرساخت های لازم در سال 1398 به بهره برداری می رسد که چهاربانده کردن کامل مسیر 60کیلومتری سوسنگرد تا چذابه از جمله این طرح ها است.
هاشمی زاده بیان کرد: به لطف الهی و عنایت امام حسین(ع) هر سال سطح خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه بهتر می شود ولی با این حال از سطح از خدمات موجود راضی نیستیم.
وی در ادامه وضعیت تردد زائران اربعین حسینی در 2 گذرگاه مرزی چذابه و شلمچه را مطلوب و پیش بینی کرد در روزهای آینده هجوم زائران به سمت مرزهای چذابه و شلمچه شدت یابد.
در اربعین پارسال 380هزار زائر از چذابه و 650هزار زائر از شلمچه برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی راهی عراق شدند.
از ابتدای ماه صفر تاکنون شمار زائرانی که از گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه عازم عتبات عالیات شده اند از مرز 200هزار نفر گذشته است.
هشتم آبان روز اربعین است.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.