به گزارش ایرنا « افشین علیجانی » روز یکشنبه در آیین آغاز به کار کارگاه های تیم های درمانی هلال احمر کشور در خمین افزود: 14 کشور عضو فدراسیون صلیب سرخ می توانند پاسخ اضطراری ارائه دهند و ایران تنها کشور مسلمان دارای این قابلیت است.
وی ادامه داد: تیم های واحد پاسخ اضطراری هفت گروه هستند و در سه سطح عمل می کنند.
مدیرکل بهداشت ودرمان جمعیت هلال احمرکشور اظهار داشت: براساس این عضویت، هر سانحه ای که در سطح بین الملل اتفاق می افتد، از ایران برای امداد رسانی دعوت رسمی می شود.
علیجانی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر باید توانایی کمک به مجروحان نیازمند به خدمات خاص وخدمات تشخیصی را در زمان وقوع حوادث طبیعی وغیر طبیعی داشته باشد.
وی گفت: بخش درمان جمعیت هلال احمر بر اساس ساختارهای سریع الاستقرار، خدمات سرپایی و بیمارستان صحرایی شکل گرفته است.
مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمرکشوربا اشاره به شمار جانباختگان زلزله بم، افزود: بعد از این حادثه، قانون ملی مدیریت بحران در 14 گروه تخصصی در کشور تصویب شد.
علیجانی ادامه داد: کشورحادثه خیز نیست بلکه آسیب پذیر است و در زمان وقوع حوادث آسیب بسیاری به مناطق مسکونی وارد می شود.
وی ادامه داد: حوزه امدادی جمعیت هلال احمر نیاز به افرادی با تحصیلات خاص ندارد اما درحوزه درمان به امدادگرانی با تحصیلات پزشکی و پیراپزشکی نیاز است.
مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر با اشاره به سازماندهی یک میلیون داوطلب در جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: هشت هزار نفر استخدام رسمی این جمعیت هستند.
وی تاکید کرد: بیش از10 هزار داوطلب با تحصیلات پزشکی و پیراپزشکی در حوزه درمان جمعیت هلال احمر فعالیت می کنند.
علیجانی با اشاره به اینکه دراستان های کشور در هر 6 ماه 2 کارگاه منطقه ای برگزار می شود، افزود: این کارگاه ها با هدف تقویت سطح آمادگی داوطلبان جمعیت هلال احمربرگزار می شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در این آیین گفت: کارگاه های منطقه ای دوره بهداشت و کودک با موضوع ارزیابی مامایی در سوانح و دوره تغذیه با موضوع مداخلات غذایی به مدت 2 روز درخمین برگزار می شود.
دکتر « محمد محمدی » افزود: این کارگاه ها با حضور 89 نفر ازاعضای داوطلب تیم های درمان جمعیت هلال احمر هشت استان تهران، گلستان، سمنان، البرز، قزوین، قم ، مازندران و مرکزی برگزار می شود.
فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: این کارگاه ها فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات است.
« احمد طهرانی» افزود: غذا و درمان در زمان وقوع سوانح از ابتدائی ترین و مهمترین مسائل است.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر یکی از سازمان های مردم نهادی است که بعد از گذشت سال ها فعال تر از قبل به جامعه خدمات ازائه میدهد.
فرماندار خمین تاکید کرد: اعتماد جامعه به این سازمان بسیار زیاد است و در زمان وقوع زلزله کرمانشاه این اعتماد مردمی به خوبی مشاهده شد.
شهرستان خمین ازتوابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.