به گزارش ایرنا حسن خدابنده لو روز پنجشنبه در جلسه ای به مناسبت بزرگداشت هفته صلیب سرخ و هلال احمر در جمع داوطلبان،افزود: به دلیل عقب ماندگی جمعیت هلال احمر استان در حوزه زیرساخت ها، از سال 92 توسعه زیرساخت های جمعیت مانند احداث انبارهای امدادی، احداث پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری و راه اندازی پایگاه امداد هوایی مورد تاکید قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: اقدامات انجام شده در این زمینه از 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی با اشاره به احداث انبارهای امدادی برای ذخیره سازی اقلام امدادی به منظور خدمت رسانی در حداقل زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی و پاسخگویی مناسب به مردم، گفت: مجموع انبار امدادی در استان از بدو تاسیس جمعیت هلال احمر تا سال 92 حدود سه هزار و 100 متر مربع بوده است.
وی اظهار کرد: در چهار سال گذشته با بهره برداری از 2 هزار و 180 متر مربع فضای جدید، مساحت انبارهای موجود در استان کردستان به پنج هزار و 280 متر مربع افزایش یافته است که این میزان نسبت به سال های قبل از 92، حدود 70 درصد رشد داشته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان افزود: در چهار سال گذشته در شهرستان های دیواندره، سروآباد، قروه، بیجار و کامیاران انبارهای امدادی احداث شده است.
خدابنده لو با اشاره به توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری استان در چهار سال گذشته گفت:
پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری نقش بی بدیلی در خدمات رسانی به حوادث جاده ای مانند
عملیات جستجو و نجات، تغذیه و اسکان اضطراری در راه ماندگان در برف و کولاک و رها سازی و درمان اولیه و انتقال مصدومین تصادفات برعهده دارد.
وی اظهار کرد: از بدو تاسیس جمعیت هلال احمر تا سال 92 مجموعا هزار و 852 متر مربع پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری در استان وجود داشته است.
وی گفت: در چهار سال گذشته با بهره برداری از هزار و 340 متر مربع فضای جدید، مساحت پایگاه های موجود در استان کردستان به سه هزار و 192 متر مربع افزایش یافته است که این میزان از رشد 72 درصدی نسبت به سال های قبل از 92 برخوردار بوده است.
وی افزود: پایگاه های امداد و نجات جاده ای در شهرستان های سنندج، بانه و کامیاران احداث شده است.
وی به راه اندازی پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان کردستان اشاره کرد و گفت: با توجه به صعب العبور بودن محورهای ارتباطی استان در زمان برف و کولاک، احداث پایگاه امداد هوایی هلال احمر همواره در دستور کاری جمعیت استان قرار داشته و با بهره گیری از اعتبارات استانداری، آشیانه بالگرد پایگاه هوایی در استان احداث شده است.
وی ادامه داد: با پی گیری های انجام شده ساخت پایگاه امداد هوایی استان کردستان در سال اخیر از رشد 100 درصدی نسبت به سال 92 برخوردار بوده است.
وی اظهارکرد: در صورت افتتاح پایگاه هوایی استان، یک فروند بالگرد از سوی جمعیت هلال احمر به صورت پاره وقت و 15 روز در ماه در استان مستقر خواهد شد.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.