سیدعلی میرقاسم پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد ویزا از میان 14 هزا رو 600 نفری بوده که در سامانه 'سماح' نام نویسی کرده و برای تحویل مدارک و سایر موارد به دفاتر خدماتی مراجعه کرده اند.
وی عنوان کرد: برای نام نویسی از زائرین و شرکت کنندگان در مراسم اربعین در سطح استان 52 دفتر خدمات زیارتی دائم و موقت خدمت رسانی می کنند که این دفاتر در ایام تعطیل نیز دایر هستند.
وی اضافه کرد: عاشقان و مشتاقان زیارت امام حسین (ع) در این ایام، باید ابتدا در سامانه 'سماح' به نشانی اینترنتی www.samah.haj.ir مراجعه و نام نویسی نمایند و سپس گذرنامه خود را تحویل دفاتر مشخص شده برای صدور روادید بدهند.
میرقاسم پور در خصوص نوع پرداخت هزینه نام نویسی و مبلع آن گفت: زائرین باید مبلغ 2 میلیون و 348 هزار و 750 ریال را از طریق درگاه اینترنتی سمانه سماح پرداحت نمایند که این مبلغ برای خدماتی نظیر صدور روادید، بیمه و پزشکی است.
مدیر حج و زیارت گلستان یادآور شد: نام نویسی از متقاضیان زیارت اربعین حسینی (ع) در سامانه سماح از چهارم مهر ماه آغاز شده و با توجه به استقرار دفتر کنسولگری عراق در گرگان، صدور ویزای اربعین از 15 مهر ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده و زائران می ‌توانند، به منظور دریافت ویزای اربعین همراه با پوشش بیمه ‌ای و خدمات درمانی به یکی از دفاتر خدمات زیارتی در سطح استان مراجعه نمایند.
سال گذشته حدود 17 هزار گلستانی با دریافت روادید در مراسم اربعین حسینی (ع) شرکت کردند.
3014/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.