حمزه بابایی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشتر مدیران خانه های قرآن خانم ها هستند، اظهارکرد: به علل مختلف مانند نقل مکان و مهاجرت مدیر این مراکز از آن روستا، برخی از خانه های قرآن غیرفعال و یا نیمه فعال شده است.
وی گفت: این اداره کل تلاش می کند که با همکاری دهیاری ها و شناسایی افراد توانمند در این زمینه امکان ادامه فعالیت در خانه های قرآن برقرار شود اما اگر این امر محقق نشود امکانات و تجهیزات به خانه قرآن روستاهای نیازمند منتقل می شود.
وی با بیان اینکه 34 خانه قرآن نیز در محلات شهری فعالیت دارند، اظهارکرد: از بهمن ماه سال 95 به علت اصلاحات و بازبینی در آیین نامه مربوطه تا پایان ماه رمضان امسال، صدور مجوز قطع شده است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: هم اکنون 10 تا 15 پرونده برای راه اندازی خانه های قرآن تقاضای صدور مجوز دارند.
وی گفت: هدف از تاسیس خانه های قرآن در روستاهای و محلات شهری ایجاد فضا و مکان برای دسترسی به آموزش عمومی قرآن مانند قرائت، روخوانی، روان خوانی و حفظ است.
بابایی مقدم با اشاره به مشکلات موجود در حوزه خانه های قرآن اضافه کرد: عمده مشکلات موضوع فضای آموزشی است که بیشتر در مساجد، حسینیه، فاطمیه و یا منازل شخصی انجام می شود که نیاز است مسئولان در این زمینه توجه ویژه داشته باشند.
اخبار خراسان شمالی را در پیام رسان سروش اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.