به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی روز سه شنبه در نشست بررسی اجرای مراسم اعتکاف در استان بوشهر افزود: آیین معنوی اعتکاف از 10 فرودین مصادف با 13 رجب سالروز ولادت امام علی (ع) آغاز شد و تا روز 12 فروردین مصادف با 15 رجب سالروز وفات حضرت زینب(س) ادامه یافت.
وی بیان کرد: شمار زیادی از شرکت کنندگان در این مراسم معنوی جوانان بودند.
سروستانی گفت: از ویژگی‌های اعتکاف این است که انسان سه روز از خود و خانه و کاشانه‌اش جدا می‌شود و به درگاه الهی روی می‌آورد و مشغول عبادت، تهجد و شب زنده‌داری و راز و نیاز و گفت‌وگو خداوند می‌شود و فارغ از امور دنیایی به امور اخروی می‌پردازد.
وی درباره طرح با قرآن در زلال اعتکاف بیان کرد: با همکاری اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تعداد 75 محفل انس با قرآن با عنوان با قرآن در زلال اعتکاف برگزار شد و در این زمینه حافظان کل قرآن کریم به همه مساجد استان بوشهر که مجری اعتکاف بودند، اعزام شدند.
رئیس ستاد اعتکاف استان بوشهر با تشریح برنامه‌های متنوع اجرا شده در این سه روز ادامه داد: اقامه نماز جماعت، برگزاری مجالس و محافل انس با قرآن کریم و ادعیه، نشست های معرفتی، نشست های پرسش و پاسخ و وعظ و خطابه و تصحیح قرائت نماز از دیگر برنامه‌های اجرا شده برای معتکفان در ایام اعتکاف ماه رجب امسال بود.
وی با اشاره به حضور روحانیون در جمع معتکفان یادآور شد: امسال 450 روحانی در قالب کاروان مبلغان به 160 مسجد برای پاسخ‌گویی به احکام و مسائل شرعی و بیان آموزه‌های قرآنی موضوعی و احادیث عترتی اعزام شدند.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.