حجت الاسلام علی کارگر روز چهارشنبه به ایرنا افزود: اعتکاف از 13 رجب(11 فروردین 1397) همزمان با میلاد امام علی (ع) آغاز می شود و سه روز همراه با برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی ادامه دارد.
وی ادامه داد: در زمان برگزاری اعتکاف، مبلغان و سخنرانان مذهبی نسبت به تبیین مسائل دینی و پاسخ به سئوال ها و شبهه های مردم و جوانان در امور دینی پاسخ می دهند.
وی اضافه کرد: امسال حضور جوانان در کنار سایر اقشار مردم در اعتکاف از نکات قابل توجهی است که برای آنها برنامه های مناسبی با مشارکت مردمی پیش بینی شده است.
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان یادآور شد: آیین اعتکاف در شهر یزد در مسجد ملااسماعیل برای برادران و برای خواهران نیز در مسجدالرضا، اعظم کوچه بیوک، سیدمصطفی خمینی خرمشهر، حضرت ابوالفضل اکرمیه، چهارده معصوم امامشهر و جامع اهرستان برگزار خواهد شد.
کارگر خاطر نشان کرد: در شهرستان یزد، ثبت نام برای شرکت در اعتکاف به صورت حضوری و اینترنتی و با مراجعه به وب سایت www.tebyanyazd.ir/etekaf انجام می شود.
وی با یادآوری هماهنگی با مساجد استان برای میزبان معتکفان افزود: مساجد میزبان معتکفان با نظارت و هماهنگی این اداره کل نسبت به ثبت نام و برگزاری این آیین معنوی اقدام می کنند.
هزینه ثبت نام اعتکاف برای هر نفر ۶۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شد.
در آیین اعتکاف سال گذشته که در 180 مسجد استان یزد برگزار شد و افزون بر 21 هزار نفر شرکت کردند.
حدود 70 درصد شرکت کنندگان (13 هزار نفر) در آیین اعتکاف سال گذشته خواهران و بقیه برادران بودند.
7532 / 2047/
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.