سنت حسنه اعتکاف (ایام البیض) از سحرگاه 13 رجب آغاز و تا غروب 15 رجب ادامه دارد که این مراسم امسال برابر با (11 تا 13) فروردین ماه 97 برگزار شد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از حجت الاسلام و المسلمین ' رحمت الله اروجی ' افزود: 28 هزار و 832 نفر از اعتکاف کنندگان زن و 15 هزار و 348 نفر آنها مرد بودند.
وی اظهارکرد: مراسم معنوی اعتکاف در 409 مسجد استان اصفهان برگزار شد که از این تعداد 132 مسجد ویژه بانوان، 76 مسجد ویژه آقایان و 201 مسجد نیز بصورت مشترک میزبان اعتکاف کنندگان بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان بیشترین و کمترین آمار معتکفین را به ترتیب مربوط به شهرستان اصفهان شامل بخش مرکزی، کوهپایه، هرند، ورزنه و جرقویه با 13 هزار و 572 نفر در 102 مسجد و شهرستان بوئین و میاندشت با130 نفر در سه مسجد اعلام کرد.
وی راه اندازی سامانه جامع ثبت نام اعتکاف را یکی از اقدامات اساسی ستاد اعتکاف استان اصفهان بیان کرد و گفت: امسال نیز همانند سال قبل، ثبت نام معتکفین از طریق سامانه و پرداخت وجوه نیز بصورت برخط و حضوری انجام شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان به برنامه های اعتکاف در مساجد اشاره کرد و گفت: برپایی مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع) همزمان با اولین روز اعتکاف، اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف در 120 مسجد، تشکیل حلقه های معرفتی، حضور و سخنرانی مبلغان در مساجد، برپایی مراسم عزاداری وفات حضرت زینب (س)، اعمال ' ام داوود ' و بدرقه معتکفین از جمله برنامه‌های اجرا شده طی سه روز برگزاری مراسم معنوی اعتکاف بود.
حجت‌ الاسلام اروجی با بیان اینکه کانال ارتباطی دوسویه توسط ستاد اعتکاف استان اصفهان به منظور تغذیه فکری و محتوایی و همچنین برقراری ارتباط مستمر بامعتکفین در طول سال، در پیام رسان ایرانی گپ راه اندازی شده است، افزود: افراد می ‌توانند عضو کانال عاکفین با شناسه akefin@ شوند.
ت/6994 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.