به گزارش شنبه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در دیدار رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان با وی، اظهارکرد: خبرنگاران همچنین در سلامت مدیریت جامعه، حضور مردم در صحنه و انتقال مسائل معنوی و دینی بسیار اثرگذار هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: خبرگزاری ها و خبرنگاران در حوزه های مختلف می توانند نقش آفرینی کنند و بسیاری از خلاء های اجتماعی را پر کنند.
وی، خبر را هنر و ابزاری برای بصیرت افزایی، اطلاع رسانی و شناخت انسان ها دانست و افزود: خبرگزاری ها در رشد و بالندگی جامعه اثرگذار هستند و می توانند آگاهی را در جامعه گسترش دهند اما، گاهی اوقات نیز غفلت آنها از یک موضوع امکان دارد جامعه را مختل کند که باید در این موارد هوشیار بوده و سنجیده عمل کرد.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: خبرنگاران از نقد هراسی نداشته باشند، نقد منصفانه مایه رشد جامعه است.
وی با اشاره به نقش موثر خبرنگاران در رشد و پیشرفت جامعه و گسترش دانش و بینش گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی از خبرگزاری های پرسابقه و حاکمیتی در کشور است و وابسته به هیچ حزبی نیست و فراتر از یک گروه، تفکر و سلیقه عمل می کند.
وی انتقال به موقع اخبار را نیز نوعی آگاهی بخشی و حرکت رو به جلو در جامعه عنوان کرد و افزود: با منتقل کردن به موقع خبر، مدیریت های سالمتر شکل می گیرد.
حجت الاسلام یعقوبی در باره انتخاب تیتر خبرها هم گفت: درشت نمایی و کم گذاشتن در تیتر اشکال دارد، تیتر و متن خبر باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند.
وی در پایان با اشاره به اهمیت حرفه خبرنگاری اظهار کرد: در میان سیره پیامبر(ص) و در کتاب نهج البلاغه نیز به اهمیت خبر اشاره شده است و حتی کتاب قرآن نیز به خبرنگاری و خبر بها داده است.
سیدحسین قدسی، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان شمالی نیز دراین دیدار گزارشی از وضعیت خبررسانی در استان ارائه داد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.