حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در محفل انس قرآن کریم مسجد جامع روستای مایان سفلی از توابع شهرستان تبریز با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرهنگ قرآنی را در کشور حاکم کرد، افزود: نهادینه شدن آموزه های اسلام در کالبد فرهنگ قرآنی، انقلاب را در مسیر رشد و بالندگی قرار داد و امروز رویش اندیشه های الهی و انقلابی در نسل های جدید به منصه ظهور رسانده است.
وی اظهار کرد: اراده و بصیرت ملت بیدار ایران، انقلابی را پایه گذاری کرد که آموزه های اسلام را در کالبد فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم کرده است.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه امروز جامعه ما با قرآن مأنوس شده‌ است، یادآور شد: اما این کافی نیست و باید قرآن را بیشتر از این بخوانیم، مفاهیم آن را بفهمیم، در آیات آن تدبر کنیم تا به حقایق نورانی آن دست یابیم.
وی با تاکید بر ضرورت تداوم نهضت انس با قرآن در استان و کشور، گفت: در دوران طاغوت قرآن در کشور ما مهجور بود و هیچ حرکت جمعی در ترویج قرآن انجام نمی گرفت، اما در دوران جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام، ترویج، تلاوت، فهم و حفظ قرآن در بین آحاد مردم گسترده شده است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه تلاوت قرآن و قرائت زیبای آیات الهی، مقدمه تدبر در قرآن است، تصریح کرد: تلاوت قرآن با صوت خوش موجب می شود که دل انسان نرم شود، خشوع پیدا کند و برای فهم معارف قرآنی و آیات قرآنی آماده شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سازمان و نهادهای متولی امر قرآن باید با توجه به منویات مقام رهبری در راستای تحقق 10 میلیون حافظ قرآن در کشور تلاش خستگی ناپذیر داشته و در این زمینه سهم آذربایجان شرقی هم باید برجسته تر از دیگر استان ها باشد.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: نفوذ کلام الهی در دل های نسل سوم و چهارم انقلاب، جامعه اسلامی را به راه رستگاری و موفقیت های روز افزون رهنمون می کند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.